Spelkort

Så länge varade den mentala husfriden...

Bryan Adams – Brothers Under The Sun - Soundtrack Version

Fan... fan fan fan...

Hur mycket jag än försöker att göra annat, inte tänka utan stänga av, finns det egentligen bara en sak jag vill ha. 

---

Så har mina tankegångar gott under ett antal dagar nu. Men någonstans har det dykt upp något som stör den tankeströmmen. Det är inte alls vad jag hade tänkt mig, det ingår inte i någon redan uttänkt plan.

Jag vet att jag har en förväntad plan att följa, jag försöker vänja mig vid tanken, jag vänjer mig allt mer och mer.
Det som egentligen först började som en känslostyrd, dock sofistikerad, hämndaktion - jo, jag är medveten om att jag har en reptilhjärna som alltför många gångar kickar in för tidigt utan att konferera med förståndet först - nå, det som handlade om att klippa band och sprida ut riskerna genom att dra in ett nytt spelkort, har blivit något helt annat.

På ingen tid alls har jag underligt nog fått ett oerhört förtroende för den här personen. Jag har suttit uppe hela nätter och bara pratat och kommit att inse att det här är en otroligt bra och vettig person.

Men det var inte meningen att det skulle bli så här. Det fanns en spelplan, som alla inblandade var införstådda med. Varje kort som lagts var ett steg närmare det planerade. Men det var ett långsamt spel för att det skulle finnas tid att fundera och känna efter och mot förmodan hinna stoppa spelet i tid om insatserna ansågs för höga.

Så har en spelare helt plötsligt slängt in en förmodad joker, som i efterhand visade sig vara ett klätt kort...

Spelet skiftar karaktär och genast sitter man där med nya kort på handen. Vilket kort ska läggas?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0