Slutet på mars

Var ett tag sedan jag hälsade på här.

Nå... vad är nytt på himlen så här i slutet på mars?

Jag har en veckas ledighet, som jag inte riktigt vet hur jag ska spendera. Det är på tok för omysigt väder för att man ska vilja gå ut på härliga vårpromenader. Istället försöker jag få tiden att gå genom att umgås med vänner. Pubkvällar, middagar, fikor, luncher... [Det blir jäkligt mycket ätande som jag ska försöka kompensera vid ett senare tillfälle] och där någonstans ska jag försöka plugga arkitekturterminologi :) 

Jag har dock världens bästa förstaaprilhyss på G... fast det är ett ganska snällt sådant. Mr Hs lägenhet är väldigt ogenomtänkt möblerad. Dessutom är han inte särskilt nöjd med sina sovrumsgardiner eller med färgsättningen på det stora hela.

Detta ska det nu bli ordning på och jag riktigt myser inombords :) Det ska sys nya linnegardiner i lila till hans sovrum, sys nya japaninspirerade kuddfodral - han älskar japan - och fixas med ljusbrickor. Köket ska få de khakigröna gardiner som nu finns i sovrummet och det ska till en liten ommöblering och blommor ska in. Kort och gott så ska det in med färg och liv. Jag känner mig dock inte som en jättestygg flickvän - som gör detta utan hans vetskap - eftersom han tidigare bett mig hjälpa till med inspiration.

Nå... att vara Henkes flickvän känns väldigt bra, visst finns det grubblerier på himlen men de ska jag ta itu med på mitt eget sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0