Alla hjärnans dag

Begin at the beginning and go on till you come to the end; then stop.

En mycket klok tanke, något händer och man låter det hända tills det slutar hända. Så önskar jag att jag kunde beskriva min härliga förkylning. Men i snart fyra veckor har jag haft denna otrevliga hosta och ni vet den där hängiga känslan man har i kroppen när man inte känner sig speciellt fit for fight. Så när jag äntligen trodde att jag skulle bli bättre, ja, då tar hela processen om igen, jag vaknar mitt i natten av att halsen känns som taggtråd och jag fryser som en darrande kanin.

Status idag är att jag mår mycket bättre, men har fortfarande jätteont i halsen. Funderar på om halsfluss skulle vara aktuellt eller om det bara är ytterliggare en skitdryg förkylning jag har åkt på.

Igår var det i alla fall alla hjärtans dag. Sött och gulligt på alla sätt och vis. Det finns väldigt många som anser att alla hjärtans dag egentligen bara är en ren affärsidé då företagarna tvingar på kunderna behovet att köpa söta kärleksfulla saker till sin partner och om man är singel så känner man sig oerhört exkluderad. Absolut, man får tycka vad man vill om denna sak. Jag väljer hellre att se denna dag som kärlekens födelsdag. Den existerar varje dag hela året, men man tar sig lite extra tid denna dag och uppmärksammar att människor faktiskt tycker om varandra. Varje dag på nyheterna ligger fokus på att människor har varit dumma mot varandra på ett eller annat sätt, då kan det väl vara lite fint att faktiskt visa att vi kan vara väldigt snälla mot varandra också.

Nå, jag spenderade denna födelsedag med att ligga insvept i filt i soffan, hosta, dricka nyponsoppa i mugg och titta på mysfilm. Nyponsoppa får vara mitt förkylningstema, när man hostat tillräckligt mycket och man är urless på att dricka vatten och man bara mår illa, då är nyponsoppa räddningen på alla problem.

Sedan runt femsnåret fick jag kontakt från omvärlden och då tyckte jag att dagen blev bättre. Middag bestående av myskokt pasta och till detta ost, soltorkade tomater, körsbärstomater, ruccola, vitlök och sås av creme fraiche, senap och balsamvinäger. Tillsätt sedan tända ljus och god mjölkchoklad till efterätt och tittande på Love actually. Mysfaktor mycket väl godkänd.




Så där ja, nu har jag orkat skriva här också, ett steg i rätt riktning. Imorgon ska jag försöka ta mig till skolan och ha sista lektionen för terminen, sedan blir det bara handledarträffar och uppsatsskrivande resten av terminen. Huva.

Så, börja med början och sluta med slutet...

Slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0