Vardagsmat och tygfantasier

Världens bästa tajming för att bli förkyld och sjuk. Inte.
Feber, ont i huvudet, baciller i hela hjärnan - känns det som, jag har inte kontrollerat detta - och fryser som en liten kanin.

Men, det är på bättringsvägen nu, Hurra. Jag har till och med passerat två seminarier och lyckats överleva  med andningsuppehåll. Kan alltså omöjligt andas genom näsan och försöker även låta bli att nysa sönder mina kursare. Går si så där.

Men nu är den här veckan över, humaniorastudier tjohej,  och jag ska mest försöka hitta på någon lämplig vetenskaplig teori som jag kan applicera på min C-uppsats till imorgon. Puuuh, det känns som om jag inte gör mycket annat än att skriva uppsats. Men snart är det över... säger jag nu i början av terminen, men min förhoppning är i alla fall att det ska vara klart när den här terminen är över.

Förutom det så ska jag påbörja skrivandet av mitt resonerande referat - väldigt kontraproduktivt namn på uppgiften tycker jag - men jag säger ingenting om detta, nej, inte ett knyst, knappt ett pip. Pip.

Nå, för att försöka skriva om något roligt, idag har jag blivit inbjuden till mitt lilla kusinbarns dop och har av den anledningen investerat i ett tyg som förhoppningsvis kommer resultera i en snygg mörkgrön klänning. Eller om det krisar så får jag väl bara svepa om mig tyget i någon slags antikinspirerad toga eller bara ha den som en tre meter lång mantel, vad vet jag. 

Jag blev i alla fall fullkomligt lycklig när jag stod i tygaffären - något jag oftast blir när jag går dit och ser det färghav av möjligheter till snygga klänningar ligga där på rad. Jag skulle egentligen dit för att försöka hitta något snyggt grönt tyg till en paradhandduk i köket... ja, jag vet, jag var förmodligen en 50-tals hemmafru i mitt förra liv och nu spökar fortfarande de idéerna i mitt huvud. Vem vill på riktigt ha en paradhandduk i sitt kök nuförtiden?

Jo, jag, jag erkänner, helt och fullt, utan skam och tänker även propsa på att få tala om att pappersförvaring inte är speciellt snyggt att titta på i ett kök och om man istället väljer att dölja pappersinsamlingen bakom ett finare tyg kan man låtsas som att den inte existerar. Finfina påhitt.

Nå, tillbaka; Jag skulle handla grönt tyg till detta kökspåhitt men föll då handlöst för detta mörkgröna tyg och intalade mig att till ett februaridop så skulle den här mörka färgen bli riktigt snygg. Så jag köpte tyget, helt spontant, och nu sitter jag här och blir lite glad när jag tittar på det.



Nu gör den här bilden inte färgen på tyget någon rättvisa, men glansen kommer i alla fall fram.

---

Så, torsdag. hur blev det torsdag? Jag har alltså snytit mig igenom tre dagar och vips så hade hela veckan gått. Knas.

Vad vill man då ha på en torsdag? Jo, torsdagsmat. Det är inte fredag men samtidigt vill man ha något lite roligare att äta eftersom både jag och henrik är hemma ikväll. Alltså vardagsmat, men gärna med en lite roligare twist... Hmm... tasteline min vän, vad säger du?

Något med ost kanske... paprika.... hmm... kanske dags att kika in i kylskåpet och se vad man kan trolla fram, sådär spontant. Ska dock försöka att inte nysa på grönsakerna. Vore lite snöpligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0