Inflyttad

Puuha.... Nu bor vi äntligen här i nya lägenheten. Storflytten skedde i lördags och hela söndagen och delar av måndagen har gått åt för att komma iordning. Men nu känns det beboeligt. Eller säg så här, det känns mera som om vi är ett väldigt stökigt par än att vi precis är nyinflyttade :)

Vad sägs som en liten guidad visning?

Välkommen in i vårt sovrum :)



Mittemot sovrummet ligger köket



Inflyttningspresent från min mamma, tulpaner... vårkänslor!



Vardagsrummet, som ser lite mer kaos ut än vad det verkligen är. Vi packade upp tv:n igår och vi saknar tvbord och det är därför den står på vardasgrumsbordet.



Andra sidan av vardagsrummet.



Fönstret jag är allra mest nöjd med i hela lägenheten. Det här lilla fönstret gör att vi får ljus från två håll i vardagsrummet och om det är något jag tycker om så är det ljus.



Klädkammare, ytterst oorganiserad.



Tredje rummet, bruna rummet, grottan, hobbyrummet eller kort och gott, Henriks pojkrum.



Så, det var det. Det är dock väldigt kallt i alla rum, i vardagsrummet står termometern på 18 grader. Men nu har jag i alla fall mailat studentstaden och sagt till, så får vi se vad de tänker göra åt detta.

Det är i alla fall en väldigt trivsam trea och det blir bättre och bättre för varje gång en ny kartong kommer bort och saker hamnar på sin plats.

Själv är jag ledig de här dagarna fram till torsdag och det gör att jag kan småpyssla här hemma och försöka göra det mer hemtrevligt och hemtamt.

Nu gäller det att tända värmeljus, klä sig varmt och hålla sig i rörelse [läs springa fram och tillbaka och sortera saker] och då känns det genast inte lika kallt längre...



Kommentarer
Postat av: Sara

Åh, vad spännande att komma hem och se det med egna ögon!

Haha - jag skrattade till när jag såg "henriks pojkrum". Kan riktigt se hur pojkarna sitter där inne och spelar dator/musik, medan vi sitter i vardagsrummet och dricker te, pratar och kollar en bra film.

Shit vad jag längtar hem - snart är vi i svea igen.

2012-01-17 @ 21:32:50
URL: http://www.sarapunktcom.se
Postat av: Camilla

Hihi, precis :) Kom hem snart :)

2012-01-25 @ 11:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0