Man skulle kunna tro att det är söndag

            
Hans Zimmer, Henry Jackman – Dream Kitchen




Sovmorgon och croissant och nybryggt te till frukost. Man skulle kunna tro att det är en riktigt mysig söndagsfrukost som jag beskriver, men ack, det är bara en sån där utsökt onsdagmorgon då livet känns precis som det ska vara. Jag blev väckt runt tiosnåret av min pojke som meddelar att frukosten är klar, han har hunnit vara iväg till tandläkaren och sprungit in på konditori och inhandlat nygräddade croisannter, som sedan äts med smör och sylt. Riktigt mysigt.

Nå, annars så väntas en långväga bekant dyka upp här runt tolvsnåret, en gammal kursare till mig sedan när jag läste littvet kommer upp hit till Uppsala och då ska vi, vårt gamla gäng samlas och umgås i tre dagar. Hon ska dessutom sova hos mig så jag ska försöka hitta på var jag kan ha lagt alla extratäcken och kuddar. 

Under dessa dagar finns det i alla fall med på schemat att vi fyra ska hinna med bio - jag hoppas på Tinker, tailor, soldier spy - teprovning, vinkväll, den klassiska matikumlunchen och timlånga fikor. 

Jag ska verkligen försöka vara med på allt och samtidigt försöka läsa mina texter till seminariet imorgon. Jag har dock inte riktigt börjat att läsa än, så... hmm, ja, förhoppningsvis kan vi skjuta på bion ikväll till imorgon, så har jag i alla fall kvällen på mig att försöka läsa.

I övrigt så har min vecka gått i ett, jag har sprungit ut varje kväll och umgåtts med vänner, därav inget skrivande på bloggen.

Nu har dessutom mina nya vardagsrumsgardiner kommit :) Jag är så glad, förmodligen för glad för att det ska vara hälsosamt över ett par gardiner, men det får så vara. Ljusbeigea längder, vinröda [är någon förvånad?] bågar och vinröda tofsar importerade från Florens. Inte enkom för att jag köpt nya gardiner vill jag bara understryka. De kom från min resa i somras.



Men nu springer tiden iväg, dags för lunch. Trevlig onsdag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0