Long time no see - September

 
http://open.spotify.com/track/6bzWp9PgSz1CtDVWijf7aa
 
Idag tillbringas dagen i sängen - på tok för mycket rödvin igår - och som sällskap har jag min dator med julmusik. Ja, nu är det officiellt, idag var dagen då jag började lyssna på julmusik.
 
Ja, sedan jag var här senast och skrev något, vad har hänt då? Jo, jag blev tillslut klar med min C-uppsats i konstvetenskap och kunde ta min examen i juni, en dubbel filosofiekandidatexamen med Litteraturvetenskap och Konstvetenskap som huvudämnen. Hurra för mig!
 
Så kom den blomstrade sommaren, fast en gråare och kallare sommar har jag väl inte sett på längre?
 
När hösten väl blåste in har jag då efter fyra år övergivit Uppsalas universitet för att istället börja studera på Sthlms universitet, en utbildning med inriktning mot förlagsbranchen. Lagom trevligt med 1½ timmes pendling enkel väg, men eftersom vi inte har lektioner varje dag så bedömmer jag att det är uthärdligt. Dessutom är det ett mycket bra upplägg på kursen och kursarna är väldigt trevliga.
 
Som en trevlig gest till denna utbildning där den osagda förväntningen finns att alla medverkande tycker om att läsa mycket böcker, har jag så tagit mig i kragen och läst två skönlitterära böcker, förutom all kurslitteratur, Niceville och Fifty Shades of Grey. Den ena med lite mer litterära kvaliteter än den andra, dock har Fifty Shades fått en slags kultstatus över sig att den nästan är ett måste för alla nyfikna att läsa. 
 
Tillbaka till ett av mina stora glädjeämnen i livet, julen. Åååå snart är den mysigaste tiden här, bara tre månader kvar. Men det är tur att man kan tjuvstarta julmyset litegrann redan i oktober, då årets första julmarknad håller till i Österbybruk. För nu går vi in i den mörkaste perioden som sverige kan erbjuda, då den mysiga hösten sakta avtar och kvar finns bara gråkyla, kala träd, förkylningar och på tok för korta dagar. Då är det väl inte fel att lägga energin på att tänka på den gosigaste högtid vi har? Nä, tänkte väl det.
 
Annars då? Ja, att säga att jag känner att jag har stagnerat är väl egentligen en smula överdrivet men jo, lite så känns det. Då är det kanske inte så konstigt att jag söker efter något, något som kan erbjuda lite spänning och förväntan eller bara något att lägga tankarna på. Nå, det är ganska harmlöst. Jag har bland annat gått in för att hjälpa några av mina vänner på traven med att hitta kärleken eller en fling eller vad som nu kommer ut av det hela.
 
Än så länge verkar det faktiskt gå vägen, två av personerna ska faktiskt träffas nu i veckan på sin tredje träff, det är väl förträffligt? Gott plus gott och jag tänker då inte ha en smula dåligt samvete för att jag intrigerar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0