Camillas Årskrönika

Vad har jag nu gett mig in på? Jag sitter på en trevlig italiensk lunchrestaurang med mina älskade systrar och diskuterar vad som hänt under året. Annikas och min kusin gifte sig, vi höll möhippa, vi åkte till New York, Michael Jackson dog, vår kusin blev med barn, pappa fyllde 60, Maria fyllde 30, morfar fyllde 80...

Vi vänder oss mot Lina på andra sidan bordet. Ja Lina, vad hände dig under 2009? Lina sitter tyst några sekunder... Jo... vi var ju i New York...  tystnaden blir allt längre medan Lina funderar... Tillsist fyller Annika ut tystnaden: ... Michael Jackson dog....

Hahaha, det var Linas 2009: hon var i New York och Michael Jackson dog - som om det hade något med hennes liv att göra... Vi vet ju att det inte bara var det, men roligt blev det!!! Herregud, det blir aldrig lika roligt när man ska försöka sig på konststycket att återberätta roliga händelser. 

Men i alla fall.... Moving on...

Hur var då Mitt 2009? Hmmm...

Vi börjar med början i alla fall, som en slags logisk tågordning... Håll i hatten, för nu kör vi!

I början av januari, närmare bestämt den 7:e, infaller alltid min födelsedag och just denna gång hade jag turen att bli 20 år. Det var verkligen ett mycket smart drag av mig att fylla 20 - särskilt med tanke på allt som skulle vänta mig resten av året... 
   
     20 årskalas med släkten den 6:e januari          Jag får rosor av min Hampus 7:e
  


Jag började B-kursen i Litteraturvetenskap. Där träffade jag på Matilda!!!

  

Pappa fyller 60 år

 

Äkta Valborgsfirande som Uppsalastudent och som blondin!!!

 

Champagnegalopp på ÖG - mkt flaskor           Full fart utanför mitt fönster på Uplands.
 

Kusin Helena gifter sig

 

Jag umgicks med Clara och Anna från högstadiet

  


I samband med en sådan kväll träffade jag Marcus från Västerås och som var 28 år. 
Ja, tack o lov att vi båda i alla fall är födda på 80-talet...

 

Jag insåg att jag började tycka om 1: äldre män 2: dreads och 3: tatueringar...

 

Jag och mina systrar reste även över Atlanten till USA, mera specifikt till New York!!!!

 

Vi såg Fantomen på Operan på Broadway, åkte båt o såg Frihetsgudinnan o promenerade i Central Park bl.a.

   
       

Firade en massa födelsedagar...

Kusin Maria 30 år                                     Systrar 26år och 22 år

  

Moster 60 år                                                      Clara 21 år

 

Jag åkte ned till Växjö o hälsade på Emelie



En trevlig Växjöweekend

   

Det blev en del sommarutflykter...

  Sigtuna m Clara        Skokloster m systrar       Mkt systermys                Grillkvällar
   

Årets enda dopp med Vera mfl.

 

Och att hänga med underbara Vera har sin absoluta fördelar! Efter en - för mig - mycket blöt kväll då jag blev hemburen i taxi och vaknar med baksmälla av guds nåde, ska jag tydligen dagen efter vara med och festa med Vera och Arash.

Som tur är så kunde jag kvickna till något sånär - och tur det. För den kvällen träffade jag Petter, vår nyinsatta Förste Kurator! Ett mycket oväntat sms... Ingen utsökt nattlig promenad, men ett väldigt trevligt samtal däremot ;)

Denne trevliga man var 29 år och tvåbarnspappa... Ja, again, tur att vi båda är födda på 80-talet. 

Jag konstaterar att 1: Jag attraheras av äldre, erfarna och charmiga män 2: Jag blir mer förtjust i tatueringar... 3: Jag trivs oerhört bra med denna kille!



... Men ja, logiskt sätt då? En tvåbarnspappa - på halvtid dock - och en 20åring... 

Men hjärtat lyssnar inte precis på logik. Blir man kär så blir man....

Efter en mycket uppskattad valskurs i tre timmar - fick vi ett ännu trevligare förhållande <3

   
 
Så blev familjekryssning till Talinn:

  

Prideinvigning i Stockholm - lite naket, lite tjo och glam

 

Emelie hälsar på i Uppsala, där även hon förälskar sig i vit chokladmousse med honungsmarinerade jordgubbar.



Lina och jag har mycket kvällsmiddagar

   

Mitt i alltihopa blir jag brunett igen.
  

Det blir höst...

Morfar 80 år - här med alla oss kusiner



Jag var på Inspektorsskiftesbal på Uplands. Då kom min vinröda klänning väl till pass.

   

Jag for ned tre gånger till Växjö under hösten på grund av min distanskurs.

Där pluggar jag ihop m Alex, gammal kursare från Uppsala.

September:


I Oktober går jag o Alex fotopromenad. Men jag utmanar även Em på guitarrhero.

 

I November är det dags för Halloweenfest med vårt gamla litterära gäng från B-kursen. Alla fick bila från Uppsala och fara ned till Nässjö - dock inte jag, för jag kom från Växjö.
Naturligtvis så var det litterärt tema på klädkoden och som alltid - när det gäller oss - var det vinprovning med vår egna eminenta alkoholkännare från Systembolaget - Matilda!!! Tror novembertemat var Cava ;) - spanskt mousserande vin.

Jag = The wife of Bath (ur Canterbury Tales)    Bilresa med Disneysånger = jag kunde sjunga med i flest :)
      

Den mest romantiska hemkomsten fick jag när jag kom hem från Oktoberresan i Växjö. Då låg det två röda nejlikor på min dörrmatta o väntade på mig. Kärlek!!!



Kulturnatten firades i mitt korridorskök med vännerna Matilda, Sofia och Malin. Det blev en blandning av kräftskiva, pajtillverkning och morotskakeätning.

 

Zombienight på Uplands lagom till Halloween. My man - a clown.... jag får lära mig allt jag behöver veta ifall - ursäkta NÄR - zombieattacken kommen...



Linas pappa Thure fyllde 60 år - naturligtvis kort på oss



Så hände det ledsna saker... :( Men tydligen ska livet gå vidare.

Luciagasque på Uplands med Evy



Julfirande med systeryster o nära o kära     Släktfika på Annandag hos moster o morbror

 

Ungefär så blev summan av kardemumman - mer eller mindre... Mycket som hänt, både bra och dåliga saker. Men framför allt, så mycket som hänt som jag aldrig kunnat förutse.

Då återstår det bara för mig att önska er alla ett riktigt Gott Nytt ÅR!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0