Frost o solsken

December kom äntligen igår, med lätt snöfall och solsken gjorde den entré. Måste bara lätt och slätt säga att jag fullkomligt avgudar december!

Meja – Regrets (I Have None) - Radio Version 
Detta råkar vara världens skönaste låt för stunden.

 Gårdagen bestod av:
*lunchande med 1qs syssling, världen är otroligt liten må jag säga.
*Massa telefonsamtal, vissa lyckliga, andra tänkvärda.
*Öppenhjärtade samtal över en kaffekopp - var nog det allra bästa på hela dagen. Att faktiskt få sitta ned och prata av sig en stund om allt möjligt, det känns som om det var länge sen man gjorde det. Att sedan kaffedricka med världens bästa [läs intresserade] lyssnare är inte fy skam.
*Började myspynta lite i mitt rum.
*Kvällspromenad med Olle och ljusinspektera halva uppsalas adventspynt.

Idag försökte jag vakna tidigt. Jag kämpade mig igenom mina tre väckningssignaler och tog mig upp, även om jag innerst inne visste att jag hade kunnat få låååång sovmorgon om jag ville. Men det känns ganska skönt att vara uppe lite i tid! Jag får mer ut av mina dagar. På något mystiskt sätt har jag tyckt om att ha föreläsningar tre ggr den här veckan, för det innebär att jag får längre dagar. Men det har varit rätt så döda dagar ändå.

Men jag tänkte ändra på det. Det är dags att njuta av att december faktiskt är här. November har varit som rena rama frosten, som iskallt försökt ha ihjäl allt som varit bra. Mördarmånad! Men nu är december här och det är som att få varma solstrålar rakt i ansiktet. Som sagt, man kan välja att vara pessimistisk p g a vissa anledningar och orsaker, eller så väljer man att tänka positivt. Igår valde jag den positiva vägen. Ska försöka ta den vägen idag oxå, om det går.
 
Idag är det sol i luften och frost på gräsmattan. Idag ska det tentapluggas. Kanske ska det promeneras med linis på eftermiddagen. Jag skulle gärna vilja ha en stor mugg med vit blossaglögg med smak av apelsin. Tror att studiemoralen skulle höjas betydligt mycket mer då!

Det kan bli en bra dag. Beror helt på vad man inkluderar i ordet bra. Man kan alltid hoppas på det bästa!

---

Nej, det gick inte.

Nu hoppas jag på att en promenad med Lina kan göra lite underverk. Frisk luft har väl aldrig skadat. 

---


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0