Juldag och annandag

Jag tog mig ledigt under julhelgen. Egentligen borde jag sitta o plugga till min tenta, men det är bara julhelg en gång om året, då kan man faktiskt få vara helt ledig. Faktiskt!

Jag ägnade hela juldagen åt att sitta uppkrupen i soffan i vardagsrummet med en påse riesenkolor och läsa härligt okomplicerad skönlitteratur med jultema. Ska man koppla av så ska man! Mer lyckliga slut, mer julromantik åt folket!!!  

Mot kvällningen åkte jag hem till min syster o hennes sambo och tog mig en rejäl titt på deras julpynt. Viktigt att sånt inspekteras. Jag har faktskt själv hjälpt till att klä granen, jojo, jag tackar ja....

Sedan tänkte jag vara systerligt social och sitta o läsa min bok medan syster satt bredvid och tittade på Wall.E. Men döm om vår förvåning när plötsligt blev helt becksvart i lägenheten. Strömavbrott... Tur att det är levandeljus-tider. Fram med alla ljus som fanns att tillgå, upp med kandelabrar och ljuslyktor. Blev väldigt mysigt ändå, systrarna fick läsa böcker i skenet från brinnande stearinljus. 


    

annandagen var det dags för det traditionsenliga släktkalaset hos moster o morbror i Uppsala.
Kusin Maria med Anders och Alvin var dock inte med.

moster o morbror        mormor, morfar, pappa    Niklas,mamma, Annika     
          

I orange:Helena o Johan        jag                               systrar  
     
     
Vi fick även veta den gulliga nyheten att Helena och Johan väntar sitt första barn. Naaaw, en till beeeebiis i släkten.

  Johan o Helena                Niklas o syster
   
  
  Vi tycker om foton vid julgranar
   

                            God fortsättning på er alla!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0