S som i Söndag

Idag har hänt mer än vad som har hänt på länge!

Först ut hade vi salsan, snurr snurr snurr och härliga rytmer. Den här gången hade även luftkonditioneringen behaget att fungera, det var ett extra +!!

Efteråt skuttade jag hem, bytte om och strosade bort till Musikens hus och gick på bokmässa "bokens dag" med mamma.
6 st författare som höll föredrag i tre timmar om sina böcker. Väldigt intressant, köpte mig t o m en bok av Kjell Ericsson, som skriver deckarromaner om Uppsala. Tydligen ska denna hans sista bok i serien utspela sig i uppsalas ackademiska kretsar. Känns ganska nära och bra för tillfället.

Sist ut var det kvällsfika med kanelgifflar, tända ljus och nyuppsatt adventsljusstake =D
Jag, Olle och Gustav hade en mycket trevlig fikastund, när plötsligt det ofattbara händer...
Gustav går.. - eller ja, det är inte det som är det mest ofattbara, men han går i alla fall - och det dröjer en liten stund. Sedan öppnas dörren plötsligt och Mattias, från våningen under,  kliver in och tittar lite snopet på mig och Olle som sitter och fikar. Vi hejar glatt.
DÅ slår det mig. Han har inget med sig in, t.ex. någon matlåda för att kunna värma i vår micro. Han har ingen som helst orsak att gå in i vårt kök...

Tydligen inser han det oxå, för han vänder sig om mot dörren och tittar på "tvättmaskinslagninslappen"[långt ord] och konstaterar "ja.. den är lagad nu alltså.." och så går han ut.

Jag och Olle tittar chockad på varandra... Kan det vara Mattias som är vår nattliga kylskåpstjuv???
Helt otippat.

Men nu kan vi inte anklaga honom, för vi vet ju fakiskt inte att det faktiskt är han som är den skyldige. Dessutom snokade Olle lite och såg att han faktiskt gått och skrivit upp en tvättid i tvättrummet till imorgon [läs idag].

Men varför gick han in i vårt kök för att titta om tvättmaskinen var lagad? Går man inte till tvättrummet först och kollar då? Det hela är mycket märkligt. Men ja, vi vill ju inte dra några förhastade slutsatser. Oskyldig till motsats bevisad, a.k.a påkommen med händerna i syltburken. Men Olle författade i alla fall en mycket fin lapp och satte upp i sitt skåp, just in case. Det är ju ingen oskylig som kan ta illa upp av att läsa den, när lappen ändå sitter i hans privata skåp.

Lappen lyder som följer:

Hej Mattias,
vad trevligt att du tittade in.
Alltid trevligt med besök!
Dock skulle jag gärna se att mitt pluggfika
fick stå kvar eftersom jag just nu är inne
i en intensiv tentapluggsperiod och fika är
väldigt viktig för studiemoralen.
Ha en bra dag =)


En otroligt finformulerad lapp. Jag tar åt mig äran för meningen: Vad trevligt att du tittade in.

Den här dagen gick fort förbi,. Nu önskar jag bara att resten av dagarna denna vecka ska passera lika fort, så att 1:a advent kunde komma, och jag efter det kan få uppleva min vecka igen.

Vet att jag varit dålig på att höra av mig under helgen, men jag vill inte verka för jobbigt påflugen. Tidiga erfarenheter säger mig att det kan vara otroligt tröttsamt med kontaktsökande personer. Så, jag jobbar på den sidan och avhåller mig från att ta ständigt höra av mig.  
Vilket visst har gjort att jag inte hört av mig alls... men jag har tänkt på honom desto mer, tänkt på ifall barnen blivit vaccinerade mot grissjukan, om de börjar må lite bättre. [NU tänker ni förmodligen att jag tänker på barnen rent av egoistiska skäl, för om de är friska så får ju jag träffa honom lite oftare, men riktigt så känslokall är jag faktiskt inte.] Det räknas väl in?
     Men han är förmodligen ingen tankeläsare. Men han kanske kan lista ut det ändå??

I och för sig har inte han heller hört av sig, men han har ju fullt upp med barnen och att planera mitterminsresan, så det har jag full förståelse för. Tyvärr är de tidiga erfarenheterna även här och spökar, och den här gången är de inte av lika bra kaliber. Men jag jobbar på de där panikkänslorna, försöker handskas med dem när de blossar upp. Tänka positivt! Det här är annorlunda. Tystnad behöver inte alls betyda det allra värsta, även om de oftast gjorde det förra gången. Med det var då, och inte nu. 
     Så kväver man de känslorna redan i första glödningsperioden, och så fortsätter man bara att andas.

Nu är det sovdags för mig.
Först ska jag bara kika in i badrummet och titta efter galna mördare, som kan lura bakom duschdrapperiet.

Hej på en stund!!!

Kommentarer
Postat av: Lina

hahahaha!!!! Älskar lappen han satte på sitt pluggfika!!!! helt rätt!!!!

2009-11-23 @ 11:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0