Snart vill torsdag

...göra vaddå i vaddå?

Bra fråga! Vidare...

En dag i Paradiset.

Kan hända att dagen inte började i dur, men sen tog den sig. OM den gjorde =D
Föreläsning utan kaffe, gäspningarna var ett faktum. Men vi behöver inte fastna där... Dagen tog fart vid 12, för då var det pannkaka till lunch!!! *mumma* pannkakor nam nam gott gott för en milla =D

Gyllenfrästa - stekta - pannkakor med sylt och grädde och lunchsällskap med Emma och Matilda. 
Sen bar de av ned på stan med Matilda för att titta på julsaker... Massa julsaker <3
Glitter och kulor, söta tomtar, vackra juldagsmorgonkoppar och stora mjölkkrus och underkläder...  

http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx klicka vidare till "Christmas Films"... Kan man kombinera två av världens bästa saker?? Yes, we can...

Ja, jag kunde inte låta bli... Det blev en liten till julklapp till mig själv... men den var mörkröd och fin... + så hette den "Good Christmas" Går det att motstå då? Nej, det gör det inte!

Dessutom har stan äntligen tänt upp sin julbelysning... Det lyser så vackert därute. Och det finns en jätte vacker gran vid Rektorsparken. En riktig gran med ljusgirlanger *glittrar med ögonen* 

Adolf Fredrik´s Girls Choir – Betlehems Stjärna (Gläns Över Sjö Och Strand)

[Det här är ju så vackert så att man får rysningar av välbehag längs med hela ryggraden]  

En skön och härlig torsdag alltså. Snart får jag dessutom julpynta i mitt rum!!!!!! Grangirlangen ska upp i fönstret tillsammans med de stora röda kulorna, min lilla gran ska pyntas och min halmbock ska få komma upp och pryda något hörn. Så vill jag köpa (baka) pepparkakor och glasera.  

Snart, snart, snart... :D

Hur är det möjligt att humöret kan studsa så upp och ned från dag till dag? Det är ju inte riktigt klokt. Återigen, det är nog helt klart en väderfråga. Idag var det sol, igår var det inte sol. Idag var jag nöjd, igår var jag missnöjd. Hur logiskt som helst. 

Vill ha nyårsmiddag snart...   

Vill, vill, vill... :D 

Vill snart ta och börja köpa julklappar till min syster och övriga. Måste bara hitta en tid som passar både henne och mig. Borde även kika runt på vackra julklappspapper och band, snören och rosetter. Borda tänka på att köpa mig en julklänning, tänk om man skulle ta o skaffa sig en vinröd klänning i velourtyg?     

"Jag tänker jul, kanske mera specifikt julafton. Jag tänker gran i ett hörn, kanske lite julmusik så där charmig i bakgrunden. En mamma kommer in - vet inte än om det ska vara en statist eller inte - får fila lite på det - i alla fall...  In kommer en mamma... med en kalkon. Och det är då va, som jag...eller ja, inte jag, utan det är då som själva klänningen gör entré va. jag tänker att den är röd, tänker att den är i velour, och det är DÅ, som den här frågan skapas, var är ja, vart vill jag, vart ska ja...hallå... "

Eller så borde jag fundera på bättre [viktigare] saker, som t.ex. hur ställer jag mig till Comtes tankar om "att lära för att förutse för att kunna?" eller Benthams " Största möjliga lycka för största möjliga antal?"? Eller varför inte festa till det så här på kvällskvisten med Hobbes tankar om "Ett allas krig mot alla"? Eller festprisse nummer ett, Shopenhauer: Allt är lidande eller leda... öh, jaha? Och annars då, bilen går bra?

Jag kanske skulle ta och läsa filosofi? fenomenologisk filosofi? 
Fast det vore nog bäst om jag lät bli, för alla och envar... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0