Varning för Gris i Flogsta

Grisvarning!

 http://open.spotify.com/track/48ECV8WQM1KmF5vJD6PqsA

Idag, efter en ca: 1,5 timmes köande, fick jag så mitt stick i armen och är därmed räddad från alla svin, som nu kommer att befinna sig i min närhet. Eller så har jag nu med vilje tryckt in en nål med sjukdomsbakterier in i armen och kommer nu att insjukna i en konstig version av denna pandemi... jag som var så frisk, otrevligt!
Den som lever, får se...

Än så länge känner jag inte av något, armen är lite öm och pryds nu av ett sött litet ljusbrunt plåster, i övrigt helt ok. Dock bävar jag lite inför tanken att jag ska få ont i musklerna och börja frysa så smått, därför var jag förutseende nog att klä mig i många många tröjor. För att vara på den säkra sidan. 

As we speak, sitter jag i 1Qs soffa uppe i Flogsta och skriver medan han slumrar sött i sängen bredvid med rutiga lakan.
Naaw... en liten alfanalle... med otroligt välmatchande örngott, vinrött och blåvit-rutigt.
Ååå som en liten snarkade punchrulle och ändå inte...

Hmm... hur kom jag in på ämnet punchrullar? Ingen har väl hört talas om snarkande punchrullar? Kan vara så att min associationsbana kopplade till att Olle fick sina punchrullar snodda igår och nu går på krigsstigen i korridoren, och att 1Q snarkar, snörvlar, snuffar en halv meter ifrån mig och ackompanjerar vackert med bastoner till min spellista på spotify...  

Nåja, vad var jag inne på? gregorianska munkar? färg? Mat? Influensa? Punchrullar?

Vad har mer hänt idag? Det har varit en rätt så mysig dag måste jag säga. Klev upp, åt köttbullar, potatismos och brunsås, hämtade ut min kursbok från adlibris, köade till influensasprutan i 1,5 h, fick sprutan, kompensationsfikade inne på närmsta café, åt rabarberpaj med vaniljsås och stor latte, läste ur min kursbok, åkte buss med Petter hem till Flogsta, tittade på kommande biotrailers, nattade 1Q som var såå trött, och nu sitter jag och skriver blogg och lyssnar på spa-inspirerad gregoriansk munkmusik. Det ni...

Men snart börjar jag bli lite hungrig... Och Petter som måste skriva massa saker till UNB och göra bordsplacering till höstbalen... Hur ska det här gå till? Och jag som vill bada badkar... och ha bubblor upp över öronen och bli som en rosa liten minigris med nasseöron och pigg liten nos, som kan snufsa runt i badkaret och nosa på allt som kommer i min väg... nos nos nos...

Nu står man lite inför valet och kvalet här... Ska jag väcka min sovande 1Q? Som tur är så har han inte något fruktansvärt morgonhumör, som jag tidigare har stött på, och som jag själv ibland kan göra mig skyldig till. Jag riskerar alltså inte liv och lem genom att väcka honom. Och om jag väcker honom nu, kommer han i alla fall att kunna sova gott inatt... Och om han vaknar nu, kommer han förhoppningsvis att hinna med alla de saker han måste göra klart idag... 
         Men han ser ju så söt och nöjd ut där han sover. Inte vill jag väcka honom, när han verkar ha det så skönt... 

Eller jo... kanske, om jag gör det på rätt sätt... Den lilla nassegrisen gör sig beredd på ett litet skutt... ;)


Kommentarer
Postat av: Clara

haha, jag vet precis hur du låter när du säger nos nos... :P Haha. Fina du!!

2009-11-06 @ 16:42:41
URL: http://eggwhite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0