Dagen D med stort K


Idag är dagen äntligen här! Dagen då jag ska bli Kreativ!!

Tror dessutom att förutsättningarna är optimala idag för detta; vädret är mulet med frisk kylighet, en ny spännande miljö väntar på att bli upptäckt i form av Växjö Universitets enorma Campusområde, magen är utsökt mätt från resterna av kebabpizzan från igårkväll - Växjö har helt fantastiskt goda kebabpizzor, inte alls som någon jag smakat från Uppsala med omnejd - och jag kommer upptäcka denna nya plats med väldigt trevligt sällskap, närmare bestämt Alexandra Melander; fd.kursare, basgruppsdeltagare, vapendragare o estet!! 

Med dessa punkter i åtanke, kan dagen bara bli bra... tror jag.
Tydligen ska jag sitta i 4 timmar på föreläsning i en sal som heter Strindberg - Strindberg som jag tycker så mycket om...

[ifall ingen såg min ironi, kan jag gärna förtydliga: Strindberg är en fruktasvär surgubbe, vars enda positiva drag var att han skrev "Ett halvt ark papper". Resten är bara svensk trångsynthet att hylla honom mot skyarna; otäcka gammalmodiga, skitgubbe]

Dessutom är det helt otänkbart att jag som litteraturvetare kan tycka något sådant om en av våra "största"nationalskalder. Men jag får väl skylla på att jag, till skillnad från alla andra, har sma... öh, menar att jag är så pass ung och inte vet bättre!

Nå nå...
Kanske dags att göra sig beredd att möta dagen med halsduk och bestämd liten min.

Senare

Ojoj, vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men åå va det va skojigt!
44 i klassen, varav åldern är allt ifrån 19 - 60, i runda slängar!!

Fikade med Alex och planerade Halloweenfest i Nässjö fredagen den 13 november.
     Hem och kasta av sig väskan och springa iväg på ett aerobicpass med Emelie, svettigt! Sedan blev vi trevligt hembjudna på middag hos en tjej, god köttfärslimpa och egengjord potatismos - mumma!!

Hem, fnittrig och trött, och sussa.

Väcks 03.25 av en glad 1Q i telefonen, men det var det helt klart värt!



Nu väntas en lååång tågresa tillbaka till tropikerna.
Ska snart sätta mig på bussen till centrum och sen köpa frukost att goffa i på tåget!

Slutet gott, allting gott!

over and out

//Camilla

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter som din växjö-vistelse varit fin! härligt!

och ikväll blev det pizza anar jag. fika i helgen? vad tror du om det??

kramar

2009-09-05 @ 00:44:30
URL: http://flickanidiket.blogg.se/
Postat av: Lina

Låter som din växjö-vistelse varit fin! härligt!

och ikväll blev det pizza anar jag. fika i helgen? vad tror du om det??

kramar

2009-09-05 @ 00:44:56
URL: http://flickanidiket.blogg.se/
Postat av: Camilla

Fika i helgen blir det garanterat, eftersom vi har lördagsmiddagsplaner... =)

2009-09-05 @ 16:05:15
URL: http://urklipp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0