Sömn

Hur hopplöst är det inte, att inte kunna sova?

Man lägger sig i tid och vet att man måste vakna tidigt tidigt nästa morgon...
och ändå vill inte sömnen infinna sig.

http://open.spotify.com/track/2swycezBKhGGswwKEFoHoD

Tankarna far iväg kors och tvärs - och väcker tankar som verkligen inte ska väckas när man är i den här situationen - täcket känns för varmt, lakanet är alldeles ihopskrynklat efter alla gånger man vänt och vridit på sig de senaste timmarna. Som om inte detta vore nog, blir man alltmer uppstressad över att man inte kan sova - och hur svårt är det inte att somna om man är stressad?

Att försöka sig på konststycket att räkna ulliga får som skuttar över trevliga trästaket, kan man dessutom glömma eftersom hjärnan tydligen valt att gå på högvarv och hellre fokuserar på att citera stycken om den intellektuella elitens förtryckande av samhällets massa istället... Underbart! Där passar inga små ullgråa får in någonstans, om man nu inte vill tänka sig att beskriva massan som en bräkande fårskock vill säga - hmm, en lysande parallell för att vara jag mitt i natten...

Men vad ska man då välja att fokusera på då?

Jag har lärt mig att man inte ska ligga still och anstränga sig för att somna, det fungerar som sagt aldrig. Men när huvudet är så där lagom pigg, inte tillräckligt för att kunna ta till sig mer information om dikotomier och hierarkier, vad ska man då göra?

Man väljer att göra något som man tycker om att göra, i mitt fall är det att drömma om mitt blivande hem, och då är internet rena rama sagolandet för insperation...

 http://www.jotex.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=42605&productId=243126&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=# 

 Min blivande dubbelsäng kommer att vara bäddad med det här... åå det kommer bli så vackert!!!

Ok,  and then what?

Hmm... dricka te kan man alltid göra under dygnets alla timmar, och då kurerar man samtidigt den onda halsen oxå, bra idé!! Tyvärr innebär detta att dra på sig en morgonrock och gå ut i den iskalla korridoren, och jag vet inte om jag är så där jättepepp på att möta istiden bara för en kopp te...

... Jag kan bädda med nya lakan i min säng!!!

Bra idé!!

 För även om man kanske inte kan sova, känns det alltid lite mer speciellt och en aningens bättre att krypa ner mellan rena kalla lakan och lägga kinden mot ett nytvättat örngott...

 - Det tycker jag i alla fall!

   Sov gott!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0