En sån dag

Precis en sån dag är det. Just så!

En trevlig måndagmorgon, då man faktiskt vaknar på allra bästa sätt och - för en gångs skull - inte vill gömma sig under täcket och låtsas som om man är en liten mullvad som trivs allra bäst nere i sitt bo/gryt/krypin. Det är nämligen den "bra veckan" den här veckan =)

Hur sent man än kommer i säng - och tro mig, det kan bli sent, väldigt sent - vet man ändå att den här veckan kommer erbjuda behagliga kvällar och dagar med sköna mornar som man väcks till, och jag fullkomligt högnjuter av den!!!!
      Dock kan detta resultera i att man kan bli några minuter sen till sitt avtalade frukostmöte med en kursare, men det kan lixom inte hjälpas. Så bra är det! 

Lotta är en otroligt trevlig prick. Lotta är min kursare. Lotta är min nyblivna lunch- och pluggpartner, som tipsar om braiga saker: allt från goda - och prisvärda vegetariska luncher på "Fröjas Sal", bra fikaställen [Cappucino på grund av sina bra och långa öppetider, Fågelsången på grund av sin otrevliga personal (?) eller kanske var det på grund av sitt soliga läge? I denna fråga tvista de lärde] Pelle Svanslös-vandringar, stipendiesökningar m.m

Jag fick i mig 2 koppar kaffe, en bulle, en god portion korvstroganoff med ris, och hann med att lägga upp vår redovisning som hon och jag har imorgon: "Den svenska parnassens 'demokratisering' och de folkliga bildningsvägarna". Otroooligt fascinerade, inte sant så säg?

Fick även klarsignal av Linis att jag får rota i hennes "vakta klänningen-utrymme" vilket gör mig väldigt ekonomisk och förutseende. Jojo minsann, sån kan jag vara!!

Promenerad hem i eftermiddagsolen. Försökte plugga, gick väldigt bra tills jag blev bortnappad till Flogsta för att bli sällskapsbadad. Tråkigt nog att "vattenmakarna"  stängt av varmvattnet just idag, men det som inte dödar härdar...eller? Men jag ser det positivt, slapp bada och dränkas av för mycket vattendroppar i ansiktet, så jag är väl bara tacksam - I guess.  

         http://open.spotify.com/track/4breQy5E1xYPOHUAdJ8Yon

Efter att ha sett en förvandling från sliten tröttmössa till människa, blev det bussresa från "floggan" till verkligheten. Fick mig tilldelad en rätt så annorlunda komplimang: Som en Oscar Berger-ask som visar sig innehålla gräddkola" [?] Hmm jag tror att det ska föreställa en komplimang, helt säker är jag dock inte...
    En bussresa med rätt sällskap, kan det verkligen vara så trevligt? börjar sakta men säkert tro det... 
 
Back in the Business

Ska nu försöka mig på att skriva det sista jag kan om Sigge Stark - pseudonym för Signe Björnberg, en liten trasig stackare som utnyttjades å det grövsta av sitt bokförlag. Dumma dumma förlag.

Plötsligt verkade bloggen mycket mer lockande och facebook har väl aldrig varit så spännande...

Fokus!! 

Jag trivs fullständigt med den utveckling min dag tagit!! Ljumma vindar, höstsol, timmar precis så långa som man vill ha dem...

Summa Summarum:
En härlig morgon, trevligt lunchsällskap, en ljuvlig eftermiddag; ekvationen pekar mot att det blir en soft kväll och en mysig natt

Let me put it this way..
Jag ser oavkortat fram emot att dagen ska gå mot sitt slut och kvällen ta sin början... 


over and out

//Camilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0