Växjöweekend

Packat färdigt, äta lunch, packa matsäck, sen åka tåg, byta tåg, gå av tåg - förhoppningsvis har jag då, någon gång runt 19.00, landat i metropolen Växjö!!

För alla er oinvigda, ska jag alltså plugga på distans från Växjö universitet i höst, Kreativt Skrivande. Dock kräver distanskursen 4 st små resor till denna stad, för obligatoriska föreläsningar. Det här med att ladda upp föreläsningar på nätet, så att studenter kan ladda ner och titta själva, nej så jobbar vi tydligen inte.

Men jag är inte bitter, jag får faktiskt chans att träffa min gymnasiekompis Emelie under hösten, ska få bo hos henne, vilket är väldigt trevligt och generöst - och dessutom är jag lovad pizza när jag kommer ned :D
+ att jag får chansen att träffa Alex, som jag pluggade med under förra året och som nu går på samma kurs som jag. Nice, då kan hon och jag vara vilsna tillsammans första dagen - underbart!!

Men nu ska ja alltså enligt min planering äta lunch, och gissa vem som var såå duktig och kokade pasta redan igårkväll?? Mmm menar det, tänka ett steg längre än näsan är lång, duktigt!!!

Nu är det bara ett litet problem kvar, jag vill kela lite med 1q innan jag åker... 
och han som tydligen blivit sjuk och ligger och hostar - säkert svininfluensan - uppe i flogsta.
    Ååå jag vill, vill, vill...

Ja, allt hade väl varit lugnt om det nu inte varit så, att när jag kommer hem på fredag, så har veckan plötsligt gått och blivit annan vecka, vilket innebär att jag knappt får se honom på väldigt många långa dagar...
- Trumpen? just a tad.

Inget går dock att göra åt saken; det är som det är, växjö går inte att ändra på. 

NU blev jag plötsligt fruktansvärt hungrig = matdags för moi - och där med pasta!!!


 over and out

//Camilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0