Det är höst igen

Jobbade hela fredagen. guuud, vilken fruktansvärd huvudvärk jag hade när jag väl kom därifrån vid halv nio. Hela huvudet sprängde och jag hade missat min buss och skulle bli tvungen att vänta i en timme på nästa...

Trött, hungrig och migrän - oj vilken skoj fredagkväll.

I ett slags " jag orkar inte nu" så ringde jag min pappa som faktiskt kom och hämtade mig i sigtuna från knivsta. Som tur är det inte speciellt långt emellan.

Men va skönt det var när jag kom hem, jag gick raka vägen och la mig, och sov därefter till kl 11 imorse.

Idag är då min lediga dag, eftersom jag i ett ögonblick igår av duktighetsambition tackade ja till att jobba på söndagen oxå.

Huvudet gör faktiskt halvt om halvt ont idag oxå, men det kan väl ha att göra med att jag typ bestämt min framtidshöst och allmänt är jättesnorig i huvudet. Eller i alla fall i näsan. Men huvudet måste ha fått sin känga oxå.

Som läget är nu så sitter jag och väntar på en buss som kan ta mig från Alsike in till Uppsala, men eftersom det är helg så körs trafiken med tvåtimmars mellanrum.

Idag är det dessutom höst. Himlen är grå och någon stackars vind försöker förgäves blåsa liv i alla kala grenar. Men det är lika bra det, jag hade inte orkat med strålande sol ändå.

Sen blir jag småsur över att vissa bara inte orkar svara på mitt sms... Så gick det med det försöket att vara vänner. Tydligen är jag den enda som är intresserad av ett sådant försök, för nu är man tydligen glömd.
Ha... vilken otroligt trevlig sits att vara i. Vad hände med "försöka prata och umgås, det låter både klokt och eftertänksamt"?

Nej, men nu får vi försöka se det med andras ögon, snart är det valborg och då kommer väl lilla sötnosen hem igen? och då är man ju körd och värt inget. Ja, sicken underbar vår vi går mot... helt jävla underbar...

Kanske lika bra att sticka bort till Stockholm i alla fall. Lämna staden med 30åringar som beter sig som kåta småpojkar...

Är jag orättvis nu? Förmodligen... jag är oerhört bitter och svartsjuk, jo jag vet.

...och arg - på min lediga dag. Jo pytt också!

 Kan den här jäkla bussen komma någon gång då? Den äter upp min lediga tid... Bussh**vete 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0