It all comes down to this

Lördag och Johannas 21årsfest. Ringer min kära syster för att få bra presenttips.

Det blir hembakat tårta och kaffe, mousserande och frukt, grillning, dansgolv och bastubad. En mycket trevlig tillställning. Med min rödrutiga skjorta gjorde jag succé ;P

I efterhand har jag fått höra av kära Jojo att hennes barndomsvän Samme fick ett gott öga till mig.
Han har tydligen efteråt sagt att: "Camilla.. hon är en sån där som jag gärna skulle vilja träffa igen. Johanna, kan inte du fixa så att hon och jag kan träffas igen snart? Men helst gärna inte i närheten av något dansgolv, tror inte jag kan orka med hennes tempo..."

Jojo sa även att det syntes att hennes teologkompis Johan fick sig en crush: "Ta Johan, han limmade ju som fan på dig på dansgolvet. Shit vad han försökte hänga med när du dansade..."

Tja, vad ska jag säga? ^^

Utan att för den skull låta blasé och cool som en kissekatt, did I ever mention the man who liked my profile? Som tyckte jag var söt, mailade mig och ville träffas på SKAnsen?

Ja, jag jobbade den kvällen så vi träffades inte. På något sätt måste jag ha gjort honom intresserad ändå, eftersom han fortsatte att skriva. Jag svarade inte, hade helt enkelt annat för mig och några dagar senare fick jag detta:

Mail 1:

 "Mitt förra mail kan ju te sig konstigt, så jag förstår att du inte svarade på det. Så, jag börjar om från ruta två kan man säga och berättar om mig själv. Jag har bott i Uppsala sedan 2001 och har en magisterexamen inom geologi efter att läst geovetenskap, först ett år i Göteborg och sedan de tre sista åren i Uppsala. Doktorand sedan 2008 här i Uppsala. Ursprungligen är jag från Karlskrona, men har inte bott där på 14 år. Har en tre år yngre bror i Sollentuna. Jag är mycket musikintresserad (önskar jag kunde spela något instrument eller sjunga) och kollar en del på sport helst tillsammans med vänner, framför allt friidrott och fotboll.
Mer om mig: ett av mina absoluta favoritresemål är Dublin och jag har varit sjöman.
Jag tycker att det skulle vara roligt att lära känna dig. Hoppas att du känner samma sak :-) "



Alright... Jag addar honom helt enkelt som vän på facebook.
Mail 2:

"Det kanske inte var en sån bra idé detta. Jag visste inte att det var en sån stor åldersskillnad mellan oss. Eller vad säger du? Varför skulle du vilja träffa mig?"

Nu börjar jag ju bli lite nyfiken på hur gammal han kan vara.

Mail 3:

"Jag är född 1974, men jag känner mig inte direkt jämngammal med mina jämngamla :-) Har varken barn eller kommit särskilt långt i karriären. Men om inte du känner att åldersskillnaden spelar någon roll så bryr jag mig egentligen inte heller."

36 år alltså... Damn, helt plötsligt verkar 28-30 åringar väldigt mycket mer potentiella som partners.

Lite smickrad är jag naturligtvis. Menar, det är inte varje dag man kan få en 36åring att bli intresserad och tycka att man är: "Wow, vilken fantastiskt söt tjej!" Men det är väl egentligen ganska självklart om man är cynisk och krass: för vem vill inte banga en 21åring? 
 
Nä.. ok, nu blir jag kanske lite väl burdus... Men om det är något som en viss person lärde mig var att: Alla vill bara ligga. Spelar ingen roll i vilken ålder eller vad man jobbar med, It all comes down to this. 

Sedan jag lärde mig förstå det konceptet blir jag inte särskilt förvånad längre. Min naivitet sträcker sig naturligtvis långt, men jag har naggat den i kanten på flera ställen i alla fall. 
 
... 36åringen tyckte btw att vi borde skicka varann en låt som spelades mycket på våra playlists för tillfället. Jag funderar starkt på denna ;P

Glee Cast – Don't Stand So Close To Me / Young Girl (Glee Cast Version)

Är förresten lite småbitter på att jag skickade iväg ett trevligt och rart Grattis på din 30årsdag-sms i lördags. Eller jag är inte bitter på att jag skickade det, utan för att jag inte fick något som helst svar tillbaka. Tycker att när man ändå anstränger sig lite med att gratulera någon kunde man ju få åtminstone ett tack tillbaka.

Men ibland upphör man aldrig att förvånas... Finns två bra svar: 1) Har inga pengar och kan inte svara. 2) Väljer att låta bli att svara.

Anyhow, vad än orsaken är... Nu ska jag gå och sova. Peace out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0