1:a december

Mitt element har fått för sig att det är ett kylskåp. Men inte vilket kylskåp som helst, nej utan ett kylskåp på avfrostning. Ljudet av rinnande vatten och "isbitar som guppar i en vattenfylld hink". Vilket är ett väldigt harmoniskt ljud när man ska försöka skriva. Inte.

Tur att man kan spela en massa musik att försöka överkompensera elementljudet med.

Nå, det går framåt i alla fall och tur är väl det. För nedräkningen har börjat!!! 20 dagar kvar.  Ibland fastnar man något helvetiskt,  men det är ungefär då jag upptäcker att jag inte har ätit på länge, och går iväg för att ändra på det, och efter det brukar det lossna igen.

Ikväll är det bio och nya Harry Potter filmen som ska ses i kära vänners sällskap. Innan det är Svantemiddag med PC... jag har en konstig lust efter pommestallrik så jag tror att det kommer bli middagsmenyn för mig. Nyttigt; nej, Gott; ja.

Men jag får tänka på nyttigheter, träning, detox och magrutor efter att jag har lämnat in min uppsats. Man behöver ju inte direkt blir gift före jul...

På tal om det, när fantasin och skrivförmågan tryter så kan man ägna flera dyrbara minuter åt att försöka hitta rätt musik till sitt bröllop.

Och jag har hittat min utgångsmarch... Den har en lite lustig titel, men när man väl lyssnar på den så förstår man exakt vilken fantastiskt pampig utgång det kommer bli!!

Hans Zimmer, Lorne Balfe, Heitor Pereira – Cry


Nu vankas det middag och sedan en sväng till trollkarlsvärlden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0