En paus från vardagen

Ett härligt avbrott från allt.

I fredags kom Alexandra upp från Jönköping för att tillbringa en trevlig helg i Uppsala. Traditionsenligt blev det en välkomstfika på Linné där vi åt både lunch och fika i flera timmar. På kvällen kom Matilda över på middag och det blev en mysig kväll med mycket prat och uppdateringar till en stor skål med couscoussallad, fetaost, kallrökt lax, avocado, gurka, pumpakärnor, balsamvinäger, ostbricka och vin - Dr L och Dr Loosen!  

Lördag; Brunchbaguette på Uplands, strosade sedan ned på stan och flanerade runt i alla bokhandlar, som stan kan erbjuda. Sedan fika på Linné med Nadja och Emma. Mot kvällningen blev det bio med Alex och Emma och filmen "It's complicated" med Meryl Streep - jag är förälskad!!! Kvällsavrundning med te och smörgås.

Söndag: Långfrukost, sista promenaden ned på stan i solsken, lunch och sedan åkte Alex vid 16.00.




Kommentarer
Postat av: Lina

och nu är du på väg hit! KRAMAR

2010-02-21 @ 18:37:24
Postat av: Matilda

Jag SA ju att du skulle älska 'It's Complicated'! Och Meryl, givetvis. Visst är den underbar? :) Det låter som att ni hade trevligt ihop - vad bra. Själv har jag insett att jag har två fantastiska män i mitt liv just nu och Stefan är ingen av dem. Det säger ju en del...

2010-02-21 @ 20:21:38
URL: http://wishfulmaddieny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0