In my heart it's spring

           

Idag har jag gjort det mest osannolika. Idag skippade jag att gå på min lektion, det är verkligen inte likt mig. Istället ägnade jag mig åt att skriva färdigt mitt CV och personliga brev och blev ganska nöjd.

Var även tvungen att ta mig ut i den friska - ljumma - luften och tog en snabb runda ned på stan och passade på att kika igenom bokrean på Lundeq, vid denna stund kände jag mig dock inte tillräckligt rik för att shoppa böcker... Trist, kanske gör ett nytt försök imorgon.

Men vad händer?

Jag tror att fröken ekonomiskttänkande blåste bort med det kalla vädret. Det är nämligen så att jag har hittat en affär, som säljer jättefina klänningar precis på samma gata som jag bor på. I denna affär har det hängt en ljuvlig mörklila klänning i skyltfönstret som jag har kikat på ett flertal gånger. Idag kände jag dock för att ta det stora steget och gå in i affären. Sagt och gjort.

och där var den... Mörklila sidentyg och den var så perfekt och den svepte så där vackert, som en klänning ska göra. Jag fick totalt hjärnsläpp över denna blixtsnabba förälskelse och köpte den. Jag skyller halvt om halvt på att jag ska på cocktailparty i Linköping nästa helg och att jag måste ha en passande klänning till detta tillfälle. Nå, butiksägare sa att jag klädde väldigt bra i den, så jag dövar mitt ekonomiska samvete med att jag kommer att se astonishing ut.

Känner mig oerhört kvittrande glad idag. Kan det bero på det ljumma vädret? På min nyinköpta vackra klänning? Eller det faktum att jag fått svar från 1q, som meddelar att det vore väldigt mysigt att ta en fika med mig imorgon?

                                         It may be winter outside...

      


Kommentarer
Postat av: Matilda

Oooo - yay! En lila klänning! Det gjorde du SÅ rätt i. När man har tittat o tänkt på ngt sådär mkt, då bara måste man köpa det! (Du hör: jag skulle bli världens bästa ekonomiska rådgivare...) Can't wait to see it! Skönt med svar också, även om jag inte är helt övertygad om att det är så smart. Men det är ditt liv och ditt val, darling. xoxo

2010-02-25 @ 21:14:41
URL: http://wishfulmaddieny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0