Helgtid

En trettioårsfest, glassätning, en VM-final med Spanien som vinnare, ett marsvinsuppdrag, en sväng hem till landet senare... en helg har gått.

Nog har jag haft en trevligt helg, men mycket dötid mellan diverse evenemang. Som när man sitter ute i trädgården och har vattnat alla blommor inne och ute och då har två timmar kvar tills nästa buss kan ta en hem igen.   

Nu är det tidig måndagmorgon, jag har matat Sushi, min systers marsvin som bor hos mig, och då är det bara frukost och sedan jobb som väntar.  Förhoppningsvis kommer Tove att vara där, jag gillar Tove, hon är alltid så snäll och trevlig.

Sedan undrar jag när jag ska sluta reagera som jag gör på vissa saker. Vissa som gick utanför mitt fönster igårkväll och jag hörde deras röster... Eller så är jag bara väldigt duktig på att inbilla mig? I vilket fall som helst, min reaktion förvånar mig alltid lika mycket varje gång. Att jag måste tala om för mig själv att jag måste ta och lugna ned mig. Det går inte att skena iväg så där, som hjärtat visst har en tendens att göra.

Men nu har jag annat att tänka på, jobb. Men först frukost.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0