Bees drawn to honey, moth to a flame

Madonna – To Have And Not To Hold

Lördagkväll alltså och på tok för lång tid sedan jag skrev något vettigt. Men det kan bero på att jag tappat tidsuppfattningen fullkomligt...

Var ska jag börja?

Torsdag - jobbar 12 - 21. Hamnar senare på kvällen på Svantes - var annars? - och diskuterar livet med Vera. Hamnar vid ett bord med Kristina och då kan ju vad som helst hända, det vet jag ju sedan tidigare. Två snygga män av åldern 26 och 28 blir grundligt konverserade. För att få självförtroende att stiga mig upp över öronen så måste jag nog ändå påstå att Mark och Leo blir grundligt charmade av mig. Jag kunde lixom inte låta bli. Men men... Detta leder naturligtvis tll 1000 frågor om mig: hur min barndom var, varför jag pluggar i Uppsala, hur mkt litteraturkunskap jag besitter, varför jag som är en sån "liten petite kvinna" inte klär mig i en stor herrskjorta och en stor herrklocka på min handled - var vi inne på sexuella fantasier, jo kanske... ngt åt det hållet - var jag bor nu, om jag inte ska fortsätta kvällen med dem på Palermo...

  De var väldigt trevliga doktorander må jag säga och jag gillade att flirta och få sån respons tillbaka.

Hehe, vid ett tillfälle hade jag t o m  5 kavaljerer runt omkring mig som ville få min uppmärksamhet.. Fråga mig inte vad jag gjorde för jag har ingen aning. Like bees drawn to honey... 

Dock vrider Leo sin axel ur led vid stängningstid 02.00 så det uppstår en liten krissituation och kvällen får ett abrupt avslut när en ambulans måste inkallas och vi skiljs åt under väldigt drastiska omständigheter.  

Tråkigt... jag gillade apotekaren Mark och han verkade intresserad av mig.

Fredag, är jättetrött och vaknar tjugo över elva och måste gå tio miuter senare för att hinna till jobbet. Jobbar fram till nio och är kalastrött och fnittrig med kolegan Anna, eftersom vi druckit för lite kaffe och flera saker kaosar ihop sig under kvällen.

Nattpersonalen ringer sig sjuka och vem måste då ta och jobba över? Jo jag! Jag har aldrig jobbat natt, men ja, det fungerade rätt så bra ändå. 21.00 - 07.00

19 timmar senare kommer jag dock ifrån jobbet och går raka vägen hem och sover från 8 - 14 på lördagmorgonen.

Lördag: Systers sambo fyller 30 år.  16.00 åker jag till knivsta för att födelsedagsfika med närmsta släkten.

Det blir lördagkväll och efter att ha ätit middag i Alsike, kommer jag hem till Uppsala och blir insliten till min grannes förfest och blir bjuden på en massa rödvin.

Imorgon ska jag jobba 07.00 - 21.00... Så denna helg lixom försvann för mig. Jag hinner uppfatta att alla andra är partyfantaster men själv jobbar eller sover jag mest. Men jag är ledig måndag - tisdag. Och då banne mig ska jag sova. 

---
Jag har rört till det för mig. Jag borde kanske inte, men det hindrar mig inte från att tänka på honom och förra fredagkvällen... Det stämde så väl....

Jag har en italienare som vill träffa mig och gosa mest hela tiden medan jag å min sida ständigt verkar söka efter något nytt, outforskat och spännande så fort jag får chansen... Och ändå visar det sig att det gamla är så attraktivt för mig så att jag kan dö.

I'm like a moth to a flame...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0