En lördag som hette duga

Cirque du Soleil – Journey of Man - Instrumental

Vilda vindar på landet. Sockerkaksbak och prat om husförsäljning. En ganska grå lördag med moln och molokna tankar i största allmänhet.

Mot sena kvällningen åker jag in till stan och träffar Johanna och äter ostbågar och tittar på film. Sedan blir det en liten tripp hem till Arash och hans fest. En hel kvart gästade vi festen innan suget efter vin och vitlöksbröd blev för överväldigande. Mot Svantes.

Där träffar vi på de mest... udda par vi någonsin träffat tror jag. Det hela börjar väldigt bra, de frågar ifall de får slå sig ned vid vårt bord och visst, för all del, inte för att det finns några lediga stolar vid vårt bord, men man ska väl inte vara den som är den. Absolut. slå er ned...

Och sedan följer den mest konstiga konversation jag varit med om. Människor som märker ord och som inte tycker att kallprata är något man gör med främlingar... nehe.. vad ska vi då ta upp? Vilka är för eller emot blodsex?

Nåja, några fina citat glänste till under kvällen och fick mig att skratta som aldrig förr och vägde upp resterande konversation.

"Jag vill inte prata om mitt jobb, vad jag pluggar... Jag tycker det är min ensak och tycker ni ska respektera det. Men jag förstår inte varför folk tycker att jag är svårkonverserad. "  

- Bodde ni hos vänner eller på hotell? " Ja!"

"Du är sötast, så då förstår man ju direkt att du gillar cider..." Vilken slutledningsförmåga!

I alla fall, Johanna och jag fick oss en rejäl dos av skratt och fniss mot de sena kvällstimmarna. Men vi fick i alla fall se soluppgången... eller det blev ljust i alla fall.

---

Söndag. 

Inga riktiga planer. En ganska seg dag då jag gick upp på tok för sent och därmed officiellt vänt på min dygnsrytm... Toppen, inte det bästa att göra när jag ska vara på jobbet 07.30 imorgon. 
 
Det bästa verkar vara att promenera en stund och sedan ta sig ut på landet igen. Det kan nog motverka min känsla av vissenhet litegrann. Eller där ute finns i alla fall en nästintill nybakad sockerkaka - egenhändigt gjord - som jag kan nafsa på ute i trädgården och dofta på blommor och se på utsikt av träd och hagar. 

 Men först, ICA-promenad med Texas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0