Tisdag, arbetsdag

Nu är det då äntligen tisdag. Tisdagkväll. Äntligen hemkommen från jobbet, nyduschad, mjukisklädd och uppkrupen vid datorn.

Det har varit en rätt så trevlig dag i Sigtuna. Jag var extremt sur och opepp på att jobba idag, men lyckades vända den känslan till något positivt. Det var lagom med folk och vi har dessutom "invigt" vår nya salladsbuffé. Jättegod. Jag har dessutom fått jobba med Alexandra, vilket alltid går lättast och är trevligast. Moln på himlen har dock varit att chefen hängt mycket i butiken idag, det blir alltid så stelt när han är i närheten. Han är dessutom inte lika bra med kunder som vi andra som jobbar. Han är mest bara sur och stressad.

Igår var min lediga dag. Jag pluggade och åt lunch med en kompis. PC tyckte att vi kunde gå på vårbalen tillsammans, så nu är jag anmäld till den. Men jag ska nog ta och skicka en liten förfrågan om att jag gärna vill sitta i närheten av Johanna och Marcus vid middagen.

Fikade på eftermiddagen med syster. Vi har alltid mycket som vi måste prata om. Kakel, lön, arbete, medarbetare, valborg och allt annat som vi brukar prata om [!]... Åkte sedan hem till föräldrarna och åt middag och pratade om jobbet. Om hur arg jag är på allt som inte fungerar. Kändes väldigt mycket bättre efteråt.

Å, glömde jag att nämna det? Jag är frisk igen!!! :D Feberfri, halsontsfri, lite snuvig men det tänker jag inte låtsas om. Så himla skönt att inte vara så fruktansvärt trött längre.

Imorgon blir det tidig dag för mig, jag måste upp till skolan och plugga in tre kapitel som har förblivit olästa pga sjukdom innan mitt seminarie. Men det är bara att bita i det sura äpplet.

Jag är i alla fall ledig från mitt jobb i två dagar framöver :P Weeeiiii, så himla härligt!!

Nu ska jag plugga det sista jag kan och sedan sussa gott.

Det är på sitt sätt ganska skönt att vara så upptagen som jag är just nu, så att jag slipper tänka efter. Igår tänkte jag efter och då snurrar det för mycket utan att jag kan få fram något svar. För det finns ingen att fråga. 
Får ta och reda ut saker med Johanna någon dag när hon - och jag - har tid.

Nu sovdags!! Nej, visst ja, pluggdags!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0