Ett otippat kort

       

Så där ja! Så har man förbrukat halva dagen med att titta på film, äta glass och gosa med en trevlig och toksöt smålandsklubbverkare... Daniel.

Hade verkligen tänkt gå upp tidigt och jobba på min uppsats. Blev inte riktigt så. 

Jag hade verkligen dissat det kortet. Jag orkade inte höra av mig, så jag tänkte fokusera min energi på annat t.ex. den nya kontakten från Karlberg, Jonatan. Och så från ingenstans hör Daniel av sig. Verkligen ett otippat kort. Så söndagkvällen blev filmkväll, jag fick äntligen se filmen Gladiator och äta flädersorbet.

 Ladd McIntosh – Now We Are Free

Jag blev fullkomligt förälskad i filmmusiken och i miljöerna, de vackra filmsekvenserna från den romerska landsbygden med kornfälten och cypresserna, den lilla väntande familjen. Jag grät floder vid slutscenen... och så grät jag nog lite mer när jag tänkte på annat och honom, men som tur var kunde jag maskera det eftersom filmscenen var så väldigt sorglig. Tänker mig att det inte skulle gå så väl hem i stugorna att ligga och gråta över en person, när man har sällskap av en annan. Men då var det väldigt skönt att ha någon som ligger och håller om en medan man kryper ihop i dennes famn med tårar i ögonen.

Men måndagen blev betydligt bättre. Dock inte så produktiv.

Har dock jobbat lite i alla fall på min kära lilla uppsats, skrivit ned några uppslag som min fd kursare numera vän Emma hade och ändrat några av de kommentarer jag fått av min handledare.

Missar naturligtvis att jag har lektion i magdans idag, men tänker att jag säkerligen har varit bättre fokuserad på min text [eller inte] än om jag gått iväg.

Men återigen, imorgon är en ny dag som förhoppningsvis innebär nya möjligheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0