Godmorgon, det här är våran stad

 Godmorgon, två skuggor som ler. Godmorgon, de tror att ingen ser.

En tidig morgon, för en gångs skull. Sov över hos Evy och blev väckt av en otroligt mysig liten melodislinga:

Uno & Irma – Godmorgon

Onsdagen var en kombination av för mycket tillbakablickar och lantliv. Det är ingen hemlighet; När staden blir för mycket för mig, då åker jag hem. För mycket frågor över varför jag håller på som jag gör? fick mig resolut att sätta mig på första bästa bussförbindelse ut på landet, på något sätt försöka smita undan staden och de dömmande blickar jag ger mig själv i efterhand när jag är där.

Bättre att befinna sig i en miljö som inte är förpestad av mitt livsbejakande studentliv eller hur man nu mest rättvisst ska beskriva det.

Nå, försöket att påbörja min uppsats gick inte så bra som jag hade planerat/ hoppats på. Istället bakade jag chokladmuffins och gick ut på promenad.

På kvällen när jag tagit mig in till stan igen, promenerade jag upp till Evy. Vi diskuterade kreativa idéer som kunde förvandlas till lämpliga kostymer till Halloweengasquen den 30oktober. Om jag får säga det själv tror jag att vi enades om en riktigt bra idé. Temat kommer dock kräver fyra personer, men vi har nog lyckats samla ihop en liten glad och ivrig kvartett. Återstår bara att köpa glittrande tyger och ridspön...

Klockan blev ganska mycket och ett gemensamt beslut togs om att jag skulle sova över.

Så, det är torsdag och jag har äntligen kommit igång med min uppsats. Jag har skissat på en preliminär innehållsförteckning och letat bra citat ur min primärlitteratur. Alltid en början.

Nu måste jag bara bestämma vad jag ska läsa nästa termin, sista anmälningsdagen är imorgon, fredagen den 15:e.

Vad passar bäst att ha med i en fil.kand.examen i litteraturvetenskap? Vad vill jag läsa och vad vill jag bli?

Anyhow...  
                                  
                                                         Godmorgon världen

Snart vankas det våfflor hos Tibertsyskonen med mina littvetkursare Emma och Malin. De kanske kan tipsa på bra ämnen som man kan kombinera? Eller bara skingra tankarna från de orosmoln som hukar sig över en...
                             
          
                                Påväg mot en ny dimension, utan att veta min slutstation...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0