34 små skutt

"Varför ska man ta två steg framåt för att sedan ta ett steg bakåt? Det optimala vore ju faktiskt att ta tre steg framåt istället... "

Det kan man faktiskt fundera på.

The Baseballs – Chasing Cars

Jag har skuttat upp tidigt idag, jag är överlycklig. Jag har även skuttat ned till en park och ätit frukost ute i solen med Adam vid tiosnåret. Adam, har du inget viktigare att göra än att läsa detta? Gå och plocka upp Mrs Dalloway eller kika in på Medborgarskolans hemsida istället!!

Sedan blev det promenad med diverse stopp på vägen. Jag ville promt visa på den vackra kristallkronan inne på Guntherska [stavning?] hovkonditoriet, där det även inhandlades en liten söt toscakaka. Därefter promenad till Adams klättervägg, mycket prat om ormar, och sedan skutta hem till Adams lya för att tugga på kaffe och dricka kaka [hmm] och se en massa förtjusande avsnitt med Anders och Måns. 

Ex. Hur man går på dejt med en litteraturstudent: Oliver Twist... nä, det är nog något som smugit sig in från inköpslistan...

Det blev en ganska lång frukost, 10.00 - 16.00 men ååå vad jag har haft trevligt. Jag har fått skratta så att jag är alldeles trött i magen :P 

Kanske att jag hade planerat att plugga idag, kanske jag hade planerat att tvätta, kanske jag inte hade planerat att spendera mestadelen av dagen tillsammans med Adam, liggandes tillbakalutad mot en massa kuddar och titta på Varantv och dricka mängder med te...  Men det känns verkligen inte som om det gjorde något. Jag hade en väldigt trevligt eftermiddag, som liksom bara försvann. Det får jag tacka Adam för... Det är nästan... ja, trevligare kille kan man nog inte hitta! Och så är han  lång dessutom ---

Jag kan inte riktigt hjälpa det, men jag tycker att längd är något av det snyggaste hos en kille. Vet inte om det är för att jag känner mig så otroligt liten, petite bredvid dem vilket ger dem känslan av att de är stora och manliga och lixom kan beskydda en mot alla faror som lurar lite överallt... 

Oj, vad osjälvständigt och gammalmodigt det där lät... Men shit, alla vill väl ha en stor trygg björnfamn att krypa ihop i, även om man är en kaxig liten lantflicka som jag!!!  

Nåväl, 34 små skutt senare är jag hemma igen och ska försöka organisera om mitt liv. Ringa människor och svara på mängder med sms. Springa iväg till systembolaget och inhandla vin inför middagen ikväll. Borde jag kanske göra något åt min avslappande stil och dra på mig ett par jeans som sitter tajtare och snyggare? 

Det är ju ändå fredag... guud... inte tänka, inte tänka... oj nej detta kommer olämpligt... 
Men är det inte precis det jag vill? Fredag igen, rätt fredag i rätt vecka... guuud.... och jag som vill så mycket...

Ibland tror jag att jag vill för mycket för mitt eget bästa. 

                             
 

   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0