Fyra och en halv timme

Ibland förundras man över vilka fantastiska människor man kan komma över ibland.

Lördageftermiddag: en otroligt trevlig fikastund med Niklas.

Söndagkväll: en otroligt trevlig testund med Adam.

Ja, jag kanske inte har nämnt Adam. Efter Wilmas söndagsdop i Tierp åkte jag kort och gott hem och gjorde varma smörgåsar i ugn och drack te med herr Vesterbacka. Vi kom in på intresset att promenera vilket gjorde att vi även tog oss ut på en kvällspromenad och jag visade honom min favoritpromenadslinga där vackra hus och kristallkronor dyker upp med jämna mellanrum. 

Efter denna lilla tur visade han mig sin bostad, efter det att vi först gått och inhandlat te på Konsum mitt emot hans lägenhet och han sedan sprungit in och tänt sin bordslampa i fönstret innan jag fick gå in - eftersom jag hela promenaden talat mig varm om tända myslampor hos folk - mycket trevligt. Jag fick dricka flera koppar te och fick mig en guidad tur i Operans värld då vi bl.a. lyssnade på Rigoletto och pratade om Wagner. Men vi hann även med att diskutera Virginia Woolf, Strindberg, konst i största allmänhet, Twin Peaks, Sherlock Holmes, Operabesök i Stockholm, frukostar på Ovandahls, design, skräckupplevelser... Listan av samtalsämnen kan göras lång innan han gentlemannamässigt promenerade mig tillbaka till Uplands.

Jag undrar lite över vad som gjorde dessa två tillfällen så trevliga?  

Allt kommer tillbaka till det trevliga numret fyra och en halv, vilket är precis det antal timmar som jag umgicks med dessa herrar var för sig.

13.00 - 17.30
19.00 - 23.30

Precis lagom långt men som fortfarande ger känslan av att man har mer att diskutera men måste skiljas åt p g a middagstidsplaner på annat håll eller sovdags. 
   
Det är absolut två personer som jag vill träffa och prata mer med och det är inte något dåligt betyg.

Men nu ligger det annat i huvudet som måste prioriteras.
Exempelvis mitt pluggande och mitt planerande inför 17 september och GH:s reccegasque.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0