20 september 2010

Jag borde väl kommentera valet... men om det är något jag står fast vid så är det att inte prata politik, religion eller ekonomi eftersom det alltid bringar heta känslor och retar upp människor. Men visst , jag kan göra det kort och koncist: Man blir ledsen över att det finns människor som inte förstår allas lika värde och inte förmår uppskatta fördelarna med att leva i ett mångkulturellt samhälle...

I övrigt känns det som om jag har tappat synen. Jag läser och läser och läser i de förskräckliga teoriböckerna och tycker inte att jag förstår hälften av vad jag läser trots att det står skrivet på svenska, översatt från tyska men det är av ringa betydelse. 

Nu har jag suttit lutat över mina böcker från 10.30 och sedan dess till och från till kl 22.50. Nu har jag fruktansvärt ont i nacken och känner mig för den delen allmänt dum i huvudet, trött och illamående... men just den processen kan göras kort.

Vad jag hoppas är att förhoppningsvis har något av det jag läst idag gått in och kan då ligga och processa under natten så att jag vaknar upp och känner att jag har koll på läget.

Troligt? Inte direkt men jag lever på hoppet.

Måndagar är verkligen inte mina dagar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0