Om att räkna dagar eller göra listor eller varför lördagar är bra

Lördagar är toppen på många sätt. 1) Det är lördag. 2) Sovmorgon. 3) Nämnde jag att man får sova länge? 

Det är dessutom inte bara bra att det är lördag utan jag har dessutom kommit igång med min uppsats, vilket känns oerhört skönt med tanke på att den ska vara inne om om exakt tjugo dagar.

En trevligare tanke att tänka på är att det är julafton om tjugofyra dagar. Detta medför att jag måste skaffa minst två julklappar till, besöka kusiner på årlig kusinträff, gå på julshow, gå på julbord med familjen, ha syskonjul, fira morbrors födelsedag, lämna in en färdig uppsats, fira kompis födelsedag, pynta hemma hos föräldrarna, rimma på införskaffade klappar, färga om håret, införskaffa årets julklänning, koka kola och knäck, glögga med x antal vänner, börja planera flytt, sammanstråla med kursare, andas och gå på toaletten på de närmaste tjugoen dagarna.

Men jag har även en lista av saker som är avklarade, den är dock ganska kort men koncis: Julbakat, tittat på dansshow på UKK, påbörjat uppsats, handlett en kompis i hennes PM-skrivande. [Inte för att den sista saken direkt är något jag haft innestående, men det är roligt att få pricka av saker på en listan, då ger det i alla fall sken av att jag har klarat av mycket saker.]

Tillbaka till lördag. Det regnar. Detta medför att jag med gott samvete kan sitta inne och skriva på min VLU - viktiga lilla uppgift. På en lördag. Ja, ibland blir man lite putt på sig själv när man stannar hemma en lördagkväll, men det är för en bra sak. Ikväll skaffar jag mig en liten men befintlig livlina som jag kan använda de där andra kvällarna när jag bara inte orkar skriva på min VLU utan vill göra allt annat. Och viktigt att påpeka återigen: det regnar, och ingen vill gå ut i regn. Punkt.

Woho, medan jag skriver detta hinner det slå över och nu är det plötsligt bara tjugo dagar kvar till julafton.

.... varför lyssnar jag plötsligt på koreansk popmusik? Ja, inte är det mitt val men men...  De har i alla fall långa ben och en lite fartig låt så man får väl vara glad för det lilla.  http://www.youtube.com/watch?v=6SwiSpudKWI  

Hmmm, kanske borde gå och lägga mig när jag tänker efter, menar det är ju en dag imorgon också och då ska jag få krama på små bebisar. Eller inte riktigt bebisar, den ene är 3 år, den andra 1,5 år men den tredje är inte mer än 1 månad stor. Mina små kusinbarn :)

Nå, god natt, sov gott, snarka inte för högt och tänk på att det finns många bra fördelar med söndagar också:

1) Det är dagen efter lördag. 2) Man får sovmorgon. 3) Man får sova väldigt väldigt länge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0