Födelsedagsfirande med släkt

Royal Philharmonic Orchestra – Mrs. Darcy (From "Pride and Prejudice")

Det är inte vilket firande som helst, utan firandet av min 22 årsdag - i förskott.

När vi i närmaste släkten samlas blir det väldigt mycket ihopblandningar av namn, och just idag var mitt namn uppe på tapeten väldigt mycket:

"Camilla tuggar på presentsnören... [?]  nej, Wilma menar jag..."
"Helena ska nog ta och mata Camilla... öh nej, Wilma..."
"Hur ska Johan och Camilla ta sig... nej, Johan och Helena ta sig hem?" 
"Annika och Niklas på kortet, nej, Annika och Camilla på fotot." 

Förutom detta har jag fått öppna presenter, ätit smörgåstårta, kakor och smaka på min systers egengjorda tårta med marsipanblommor. Det har varit tomtetävling, vilka par kan räkna upp flest tomtar som finns i köket, hallen och vardagsrummet? [det fanns 75 st ] Sist, men inte minst, har vi dansat kring granen och haft långdans genom alla rum.   

Men stämning ges bäst med bilder:

Morfar, kusin Helena med Wilma



Syster med Wilma



Smörgåstårta:



Kusin/moster Maria med systerdotter



Kusinkram mellan minstingarna



Sötaste kusinbarnen <3



Paketöppning



Efter alla namnförväxlingar mellan mig och Wilma tyckte min moster tillslut att jag borde ha Wilmas fina haklapp.



Paus mellan lunch och fika







Kusiner



Syster hade gjort tårta.



Damerna dansar ringdans:



Herrarna trivdes bäst i soffan:



Johan och Wilma


Morfar med barnbarns barn:



Tre generationer; mormor, jag och beeebis



Jag och bebis



Pappa med Wilma




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0