Stockholmshelg

Stockholm hela helgen. Först Narnia-film med syster och sedan Lidingö och en massa vin och cosmodrinkar med några av de härligaste tjejerna från Linköping och Stockholm. Mycket uppdatering om livet i största allmänhet. Att försöka sig på att sammanfatta sitt senaste halvår på tio minuter... ja, vad ska man foksuera på?  

För min del gäller det nästan alltid att försöka summera och gå igenom min rad med pojkar och män. Vilka höll jag på med när vi tjejer senast träffades, vilka har fallit bort och vilka har tillkommit?

Och när jag nu får chansen att analysera lite, måste jag nog tillstå att jag är väldigt tillfreds med mitt liv som det är just nu. Jag är nöjd med att vara fri och singel med möjligheten att jag kan göra precis vad jag vill med vem jag vill när som helst.

Jag har dessutom ett fantastiskt nyårslöfte, som jag ska påbörja any minute now när terminen startat igång. Har dessutom redan fått mina vänner att arrangera och planera diverse saker redan, så jag tänker mig att det kommer bli en awesome vår med tanke på alla de som redan hört av sig och alla nya människor som jag inte hunnit med att träffa än. Mitt nya år går kort och gott under temat: Nytt år - Nya möjligheter!

Därför var det en liten miss i beräkningen att jag skulle tycka att det var ganska så mysigt att umgås med Karlbergskadetten...

"Får jag ställa en personlig fråga. Varför är du så sluten?" 

Ja, vad ska jag svara? Man har i en sådan situation två saker att välja mellan, antingen lossa lite på försvarspositionen eller skickligt manipulera bort frågan. Det kan ha varit för att det var just i den stunden som han frågade - I was in the moment - för jag tyckte att jag kanske skulle ta och lätta en aning på skalet. I kort version: för att det passar mitt nya jag. Kall, hård och brutal, har det inte alltid varit mitt motto? Den här gången har jag dock tagit budskapet till mig på riktigt. Om man är beredd på det värsta kan inget såra en. Kanske är det inte den sundaste approachen att ta sig an, men just nu är jag väldigt nöjd med den. Den låter mig välja och vraka utan minsta risk att jag kommer till skada. Hur kan det inte vara ett bra drag![?] Mitt nya jag är visserligen otroligt charmig och trevlig, men ingen kan komma och krypa in innanför skalet. Dessutom, I kinda like it, det cyniska, det bittska, det raljanta... Det kanske inte är riktigt jag, men det är mera jag nu än vad det var för tre år sedan.


Murray Head – The American And Florence/Nobody's Side

Everybody's playing the game
But nobody's rules are the same
Nobody's on nobody's side
Better learn to go it alone
Recognize you're out on your own
Nobody's on nobody's side.

No lover's ever faithful, no contract truly signed.

Never make a promise or plan
Take a little love where you can

Never stay too long in your bed
Never lose your heart, use your head
.

Never take a stranger's advice
Never let a friend fool you twice

And never leave a moment too soon
Never waste a hot afternoon

Never stay a minute too long
Don't forget the best will go wrong

Never be the first to believe
Never be the last to deceive

Better learn to go it alone
Recognize you're out on your own

Nobody's on nobody's side.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0