En lördag

Richard Marx – Hazard

Vad kan man säga?

Trodde jag skulle få slippa undan den här gången, men nope... Tranbärsjuice, Närakuten, Apoteket, yeah, here we go again. Jag kan dessa små rutiner, hinner knappt andas mellan gångerna.

Och igen får man möte en fantastisk läkare som råder en till att dricka mycket, klä sig varmt och inte sitta på kalla bänkar... Ha, som om det någonsin har varit mitt problem??!!! och när jag väl upplyst honom om hur läget är, ja, då har han inga fler råd att ge mig. Jag tycker att eftersom jag nu brukar vara där så pass ofta som jag är, en gång nästan varje månad, så borde de inte ge mig någon slags remiss till någon "riktigt" läkare som kan det här området?

Jo visst, men det brukar vara ganska onödigt, för det leder ÄNDÅ aldrig till något!!! That's all, det är svaret man får. De kan ändå inte göra något åt sådana här lindriga fall, man måste uppenbarligen få njurbäckeninflammation och hamna på sjukhus innan de kan göra något... Bullshit!!!

Jag är där i snitt 6ggr per år, och har varit där ca 3 år nu och varje gång får jag antibiotika och en liten slags punchline från läkarna. Den här gången blev det ett fint: "Ja, vem vet, det här är kanske sista månaden du är här ;)"

Mmm farbror doktorn, man kan ju alltid hoppas... Jag betvivlar men visst, kanske är det här sista gången.. eller inte.

Utöver sådana trevliga aktiviteter på en lördagkväll, så har jag hängt lite på nationen och hällt i mig tranbärsjuice... Och naturligtvis har jag hängt med Karlbergskadetten, väldigt trevligt faktiskt, more than nice, men... ja... så kvarstår det lilla problemet att jag tycker mer om någon annan - och då inte borde gå in i någon ny relation innan den andra är ur bilden, vilket i sig är ganska svårt med tanke på omständigheterna - och att jag på inga villkors vis känner för att bli lika sårad igen. Jag vill ha minst ett år utan att jag periodvis ska behöva vara så oerhört ledsen och hjärtekrossad. Det tar så onödigt mycket på krafterna.

Nå, man ska inte låta sånt här slå ned en i övrigt trevlig lördagkväll, hemmamys blir det. Jag, en massa kuddar, ostbågar, två filmer och en massa tranbärsjuice!!!

Jag kan jag oxå!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0