Rysk roulette

Jaha, har man kommit hit alltså?? Måndagmorgon och man vaknar upp och känner att något inte stämmer. Jag har mina misstankar och jajamän, dags igen. Jag har börjat se det här som en slags rysk roulette, dock är mina chanser alltid sämre än 1/5, hos mig är det snarare 1/2,  och nuförtiden förlorar jag tydligen varje gång. Närakuten here we go!!!

Kommer dit och mår kalasdåligt, kallsvettas och tror att jag ska svimma om jag fortsätter sitta upp på en stol, vilket gör att jag får ett eget litet rum med en säng att vila på medan jag väntar på min läkartid, jag gillar vårdpersonal skarpt!!!

Nå, denna gång träffar jag i alla fall en vettig läkare!! Han skriver ut rätt sorts antibiotika och skämtar inte bort mina symptom, utan anser att det är oacceptabelt att jag har så här varje månad. Eller som nu två veckor efter varandra. och då finns den lilla detaljen med att antibiotikakuren inte fungerade förra gången.

Och det faktumet är faktiskt ganska läskigt... Men som tur är så har jag en bra läkartid inbokat i nästa vecka så förhoppningsvis kommer det här att börja utredas.

Nå, jag fick min kur och kunde gå iväg och äta lunch med Johanna och sedan köpte vi oss en påse ostbågar, gick hem till mig och drack te och tittade på fyra avsnitt av Charmed... Man måste trösta sig ned något!!

TV Sounds Unlimited – How Soon Is Now? (From "Charmed") - From "Charmed"

Nå, den här kuren verkar gudskelov betydligt snabbare än förra gången, så nu kan jag i alla fall försöka göra något vettigt av den här kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0