Nästanbo

Länge sedan jag hade något att skriva om. Korrigering, länge sedan jag hade tiden att skriva ned något.

Antar att det blir så när man nästintill bor på två ställen samtidigt, hemma hos Henke och hemma hos mig. Jag har till och med hans husnyckel hängandes på min nyckelknippa nuförtiden.  

Det är otroligt skönt att nästanbo i en riktigt lägenhet med ett riktigt kök. En riktig tvåa. [Vad jag längtar efter att få en egen lägenhet, där jag har plats att inreda precis som jag vill ha det] I en riktigt lägenhet finns en stor kyl och frys där man laga vegetarisk mat i mängder och frysa in. Ja, ni hörde rätt; jag har gått och blivit en nästanvegetarian. Men det är mest av bekvämlighetsskäl med tanke på att Henke är vegetarian.  

Jag har i alla fall under drygt en månads tid nästanbott på två olika ställen och har under den tiden försökt finna en lämplig tvättid när jag väl är hemma hos mig, men en maskin på tjugo personer brukar krångla till detta. Idag har jag dock ledig dag och kan vara hemma och putsa och feja. Sköta om mitt lilla studentrum så att det skiner och blir trevligt och fint igen. 

Det är nog den lilla nackdelen med att nästanbo på ett annat ställe, ens egna lilla ställe blir lätt förbisedd. Men idag blir det ändring på det. 

Nå, det är rikigt mysigt att vara tillsammans med Henke och få pyssla om och dona i en riktigt lägenhet - jag har köpt en lila orkidé och satt den på hans köksbord och genast blev det en touch av mig i hans hem - och jag trivs egentligen ganska bra med min tillvaro just nu. 

Men det finns dock en liten tanke i bakhuvudet som inte vill släppa. Och jag vet inte vad det rätta sättet att agera efter är. 

Céline Dion – It's All Coming Back To Me Now
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0