Men du igen

Så många som vill att du lämnar mig, att du bryter och sticker och hittar någon annan och lämnar mig. Jag förstår vad de menar, men jag skiter i det. Så länge du blundar älskling, och vägrar att se...

Huvudet är tudelat och tankarna är splittrade. Ömsom arg, ömsom glad. Ibland som mig själv och ibland som någon annan.  

Jag blir arg över saker jag inte kan styra över och då blir jag fullkomligt svart och hatisk inombords. Ena gången sägs det si, andra gången så... Aldrig någonsin en och samma ståndpunkt. En oupphörlig berg - och dalbana.

Jag kan inte vara så fly förbannad att jag önskar honom bort och ut ur mitt liv för alltid, eftersom jag inte vet om det faktiskt är så att jag fortfarande vill ha honom... Men det är ganska svårt att försöka bena ut detta när man i tid och otid drabbas av den värsta sortens svartsjuka. Som kokande lava bryter den fram, och får mig att önska att jag kunde slita saker - och annat - sönder och samman.

Det tär ganska mycket på mitt humör. Önskar att jag ibland kunde sluta tänka eller bara rent förtränga allt som hänt.

Men du igen..

Jag som skulle vara så sval, jag som skulle vara ett skal. 
Skulle ge mig själv en chans, skulle hålla långdistans.

Nu igen...

Aldrig vara den som gav, jag som skulle stänga av.
Jag som skulle vara fri, vara den som skiter i.

Så kom, kom igen, det är redan rent försent.

Du har gått mig i blodet igen.

Glee Cast – Get It Right (Glee Cast Version)

What can you do when your good isn't good enough?
When all that you touch tumbles down?
'Cause my best intentions keep making a mess of things
I just wanna fix it somehow
But how many times will it take?
How many times will it take for me?
To get it right


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0