Jag hittar ingen mandel

Om man kan ha synopsisångest är det förmodligen det jag lider av. Huvudet känns som om det vore fullt av risgrynsgröt där jag förtvivlat försöker hitta mandeln som kan ge uppsatsens syfte och frågeställningar det där lilla extra som gör att det jag tänker låter vettigt. Och om det till och med är så illa att mandeln just nu råkar vara slut i det imaginära skåpet så är jag minst lika tacksam om jag kan hitta en köttbulle i min tankegröt.

Vad som helst. 

Jag har redan dammsugit hallen och köket och vattnat blommorna... Det finns ingen disk att ta tag i, för den såg jag minsann till att fixa iordning redan igårkväll - hade samma tankehets då som nu.  

Nu har halva hoppet studsat över på min kompis som förhoppningsvis kan komma med väldigt bra konstruktiv kritik. Gärna redan idag, eftersom jag tyvärr måste lämna in den här uppgiften redan ikväll.

Men jag ska inte förtvivla, för jag har i alla fall en blå och blommande hyacint som gör att det doftar jul i hela lägenheten, det är alltid ett stort plus :) Inte för att det hjälper mig med min uppsats, men den är fin att titta på. Den lilla lökväxten kanske kommer hjälpa mig på något sätt, vad vet jag?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0