Det nya och det gamla året

Nyårsafton kom som en raket. Med nystädad lägenhet, nygjorda snittar och vitt vin var vi redo för att välkomna mina tjejkompisar hem på förfest.
























Det gamla året gick ur tiden och ett nytt är redan här. Det känns alltid lika intressant att summera året som varit, med allt det bra och det dåliga, för att se vad man egentligen gjorde på ett år.

Jag fyllde 22 år och begravde en gammal släkting på min födelsedag.

Jag började plugga konstvetenskap.

Jag avslutade en av och på-relation med min mr Big, som varat i nästan två års tid, och med den knöt jag ihop en säck av förhoppningar, väntan, grubblerier, gråt, kärlek och längtan. En Achilles-säck med många många minnen, både bra och dåliga. En del av mig kommer aldrig sluta vänta, medan en stor del av mig redan har gått vidare in i något nytt.

Jag avslutade en annan fin relation efter bara två månader.

Jag träffade Henrik och inom sju månader hade jag uppgraderat mig från singel i ett korridorsrum mitt i stan till att bli sambo i en tvårumslägenhet vid djäknegatan.

Jag träffade nya vänner.

Ett nytt kusinbarn kom till världen.

Systrarna med familjer firade jul ihop för första gången.

Nu så är man här igen, ett nytt år med nya möjligheter. Må detta bli ett gott nytt år.


Kommentarer
Postat av: Sara

Finingar!

Måste säga att jag älskar hur tjejen till höger i näst sista bilden dissar henke och robert med sin blick. Sjukt kul bild! ;)

2012-01-06 @ 07:08:52
URL: http://www.sarapunktcom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0