Nya tag

Så där, då var det bara att kicka igång vårterminen igen! Sista terminen innan det är examensdags, C-uppsats och förhoppningsvis en bra kurs. Vet i alla fall att jag har två av tre vapendragare med mig från förra kursen så det är jättetrevligt :)

Idag har även någon rolig nisse från studentstaden varit här och kollat in våra element, pratat snällt med dem om att de inte ska vara kalla och sedan förklarat att det är allmänt känt att det är kallt på väktargatan. Ja men gör något åt det då!!! Tydligen kickar värmen igång när det är flera minusgrader ute, och nu när det är någon futtig minusgrad så tycker deras central inte att det är kallt. Det är kallt.

Men han tipsade mig snällt om att jag alltid kunde sätta på mig en filt om jag skulle känna mig lite frusen, det tycker jag ändå är ett väldigt vänligt råd från att komma från en elektriker [!] :) 

Jaja, man kanske inte ska bli förvånad. Men när man tycker att fötterna domnar bort när man har haft de stilla på golvet lite för länge, ja, då tycker man att någon borde rätta till det. Och då är deras police att man ska sätta på sig ett ytterliggare par strumpor. Ja, om man inte har mat så kan man äta kakor istället, en liten logik finns det ju.

Nå, nu ska jag ut på mördagjakt i lägenheten... Ja, eller mera som att jag ska kolla efter att obehagliga ljud bara har en logisk förklaring än de idéer som mitt huvud gärna proppar mig full med när jag är ensam.

Hej på en stund.



Kommentarer
Postat av: Sara

Jag bodde på Väktargatan ett halvår och ja, det var kallt. :)

Verkar som att de inte gjort mkt åt det under åren som gått - konstigt tycker man! Om det VET OM problemet, ja... då kanske man ska göra ngt åt det? Knasbollar! :)

2012-01-19 @ 14:04:40
URL: http://www.sarapunktcom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0