Dagens: Jag väntar på att göra nyttiga saker och fyller ut tiden med onyttigheter.

Blev precis helt förälskad i en afrikansk låt, http://www.youtube.com/watch?v=vUrVeRGo5IM som fina Sara lagt ut på sin blogg. Nu följer den mig hela dagen medan jag springer runt och packar ned husgeråd och böcker i kassar och lådor. Ikväll kommer mina föräldrar med bil och då ska kassar och smålådor flyttas.

Varför jag då nu sitter vid datorn och inte packar har faktiskt en vettig förklaring. Nu när min uppsats är inlämnad och jag har ventilering på torsdag, springer jag och kollar min mail var femte minut för att se om någon har mailat mig sin uppsats. Min handledare var så vänlig att skickade med en länk på en sida där vi kan ladda ned basgruppens uppsatser i sitt senaste mail, en länk som tyvärr ingen av oss studenter kommer åt. Man kan bli glad för mindre.

Så då valde jag och ta saken i egna händer och maila ut min egen uppsats till de andra med förhoppning om att de tar och mailar ut sina i gengäld. Jag kan lixom inte göra något om jag inte har tillgång till de andras texter. Så jag känner mig jäkligt onyttig när jag bara hänger runt datorn och sedan gör små utflykter ut i resten av lägenheten och småplockar saker, som vi inte kommer behöva innan helgen. Vad annat kan jag göra?

Hmm... kikade in på min nya älskling Nigellas hemsida och blir ruskigt sugen på att göra chokladmuffin. Har nämligen precis hittat en muffinsform på en hylla och choklad blir man alltid inspirerad av.  Eller så kan jag helt enkelt bara packa ned muffinsformen i en låda och låtsas som att jag aldrig hittat den. Svårt beslut.

Eller så kollar jag mailen. Kollat. Sedär, en julig ljuslykta, den kan jag minsann lägga ned i en låda. Klar.
Puh, det här kommer bli en lång dag, det känner jag på mig. Inte kan jag titta på BBCserien Sherlock heller för där kommer det inte ut några nya avsnitt förrän om en vecka. 

Om man mot all förmodan skulle ha missat världens bästa serie, Sherlock, då måste man bums åtgärda detta. Benedict Cumberbatch gör ett klockrent porträtt av mr Holmes och Martin Freeman som dr Watson, ja den duon blir bara utsökt. Jag är så förälskad så det är inte klokt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Mohahahaha!! I've got you hooked! ;)

Kul att du tyckte om den. Det är Kenyas turistlåt nr 1.

Det står t.o.m. om den i turistböckerna vi har. :D

2012-01-11 @ 08:29:40
URL: http://www.sarapunktcom.se
Postat av: Anonym

Hahaha, ja, den är otroligt medryckande :) man blir väldigt afrikakär när man lyssnar på den :) När du kommer hem får vi ta och se titta på Mitt Afrika och så får du säga om det är lika glamouröst som det verkar :)

2012-01-17 @ 14:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0